Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
09 januar 2021 16:49
Del på Facebook
Sturla Holm Lægreid tok sesongens fjerde verdenscupseier da han vakt jaktstarten i Oberhof. Foto: Matthias Schrader / AP / NTB
Sturla Holm Lægreid tok sesongens fjerde verdenscupseier da han vakt jaktstarten i Oberhof. Foto: Matthias Schrader / AP / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Sturla Holm Lægreid tok sesongens fjerde seier da han vant jaktstarten i Oberhof. Johannes Dale tok annenplassen, mens brødrene Bø bommet stygt på standsplass.

Det hele endte med tre nordmenn på seierspallen for annen dag på rad. Lægreid på første foran Dale og med Tarjei Bø på tredjeplass.

Tarjei og Johannes Thingnes Bø hadde en vond dag på standplass. Bø som ledet inn til siste stående skyting, bommet tre ganger, og da var det duket for Lægreid som hadde totalt to bom.

Det var veldig mye bom blant de ti beste. Bare Arnd Peiffer på tiendeplass var feilfri. Tyskeren gikk seg opp fra sin 47.-plass.

Lægreid benyttet dermed de andre dårlige opplevelser med å ta sin fjerde triumf.

– Det smakte deilig med en seier. Dette var en dag hvor jeg lykkes og de andre ikke lykkes, men en seier er en seier, sa Lægreid til NRK.

Fryktet Dales avslutning

Storebror Bø var i klar ledelse foran siste skyting, men da ble derimot problemer. Han endte opp med tre bom, mens Dale og Lægreid bommet to og én gang. Dermed gikk Lægreid ut med drøye ti sekunder foran Dale og 20 sekunder til Bø.

Det var ventet at Dale skulle klare å ta Lægreid på sisterunden, men Bærum-løperen holdt inn.

– Jeg hørte etter Johannes (Dale), men han kom aldri. Løypa er tøff og hans lykkes nok ikke helt med de beryktede sisterundene sine, sa Lægreid.

Ut fra start hadde Johannes Thingnes Bø drøye ti sekunder på broren Tarjei. Sturla Holm Lægreid på tredje var 21,6 sekunder bak ut fra start, mens Johannes Dale på femteplassen startet 35,2 sekunder bak.

– Jeg er ikke helt fornøyd. Det er bra med annenplass, men de to bommene på siste stående er irriterende. Jeg dro skuddene ut. Jeg må klare å holde konsentrasjonen litt lenger, sa Dale.

Timeout

Verdenscuplederen Thingnes Bø hadde derimot ingen stor dag på standplass. Han måtte tåle hele sju strafferunder.

På første stående skyting gikk Thingnes Bø på en skikkelig smell. Fire blinker sto igjen, mens Tarjei var nok en gang feilfri.

– Jeg lurer litt hva som skjedde selv. Jeg hadde nok en timeout i hjernen og var ikke helt til stede. Jeg klarte ikke å stoppe opp, og det bare dro på seg. En skikkelig dårlig opplevelse. Resten av løpet ble derfor så som så, sa Thingnes Bø til NRK.

Sivert Bakken hadde tre bom og endte på 33.-plass 2.33,8 bak sin landsmann.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse