Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
28 januar 2021 14:04
Del på Facebook
Regjeringen følger opp et Stortingsvedtak fra 18. januar og øker kompensasjonstaket, erfarer NRK. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Regjeringen følger opp et Stortingsvedtak fra 18. januar og øker kompensasjonstaket, erfarer NRK. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Regjeringen øker taket for kompensasjonsordningen for bedrifter fra 80 til 85 prosent, ifølge NRKs kilder. Justeringen kommer fredag.

Fredag legger regjeringen fram en ny økonomisk krisepakke, og ifølge kanalen legges det fram en proposisjon om økt kompensasjonsgrad til Stortinget.

Gjennom kompensasjonsordningen kan bedrifter med store tap få igjen inntil 80 prosent av faste, uunngåelige utgifter fra staten i januar og februar. 18. januar vedtok opposisjonen med flertall i Stortinget å øke taket til 85 prosent. Det skjedde etter at blant annet NHO og Virke hadde bedt om at kompensasjonstaket skulle økes.

– Det er et vedtak som Stortinget har gjort og som regjeringen nå jobber med å følge opp, men vi legger ikke fram vår proposisjon før fredag, sier næringsminister Iselin Nybø (V) til NRK.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse