Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
01 februar 2021 21:10
Del på Facebook
RBK-trener Åge Hareide måtte kjøre i grøfta. Foto: Trond Reidar Teigen / NTB
RBK-trener Åge Hareide måtte kjøre i grøfta. Foto: Trond Reidar Teigen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En trailer på tvers i veien førte til at Rosenborg-trener Åge Hareide måtte kjøre bilen i grøfta på vei til treningsleir mandag.

RBK startet mandag en planlagt treningsleir på Frøya. På vei dit havnet trener Åge Hareide i en ubehagelig situasjon bak rattet.

Trenerprofilen forteller om episoden i et intervju på eliteserieklubbens egen YouTube-kanal. VG var først ute med å omtale nesten-ulykken.

– Jeg hadde ikke noe valg. Jeg kom over en bakketopp, og nedi bakken sto det en trailer på tvers i veien og kom seg ikke opp, sier Hareide.

– Jeg hadde to valg. Det ene var å krasje med traileren eller å kjøre i grøfta. Jeg måtte fine den behageligste veien å kjøre ut på, og så kjørte jeg i grøfta. Heldigvis var det mest snø, tilføyer han.

Etter uhellet fikk han hjelp av hjelpsomme RBK-tilhengere for å få bilen på veien igjen.

– De var veldig hjelpsomme, så tusen takk til dem. Jeg kunne kjøre videre, og bilen var uskadd, sier Hareide.

Episoden var samtidig ikke av den hyggelige sorten.

– Jeg tråkket på bremsen, og da ble det kjelke av bilen. Det var ikke styring i det hele tatt, så jeg kunne krasjet med vogntoget, sier trenerprofilen i intervjuet.

Også bussen med RBK-spillerne ble hindret av bussen som sperret veien mot Frøya.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse