Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
03 februar 2021 15:03
Del på Facebook
Bjørnar Moxnes får ny tillit i Rødt. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Bjørnar Moxnes får ny tillit i Rødt. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Nominasjonskomiteen i Rødt foreslår at Bjørnar Moxnes blir gjenvalgt som partileder. Også resten av partiledelsen får ny tillit.

Dermed får Moxnes fortsatt med seg Marie Sneve Martinussen og Silje Kjosbakken som nestledere, og Benedikte Pryneid Hansen som partisekretær. Også faglig leder Markus Hansen og økonomiansvarlig Finn Olav Rolijordet er innstilt til gjenvalg.

Nominasjonskomiteen innstiller imidlertid på flere nye medlemmer av sentralstyret, deriblant Seher Aydar fra Oslo, som har vært Moxnes' vara på Stortinget de siste fire årene.

– For å holde kursen fram mot et rekordvalg for Rødt i høst innstiller vi på gjenvalg av hele arbeidsutvalget i partiledelsen, sier Ingeborg Steinholt, som har ledet nominasjonskomiteen.

Rødt holder landsmøte 4.–7. mars.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse