Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
08 april 2021 00:51
Del på Facebook
Stadlandet 20210407. Slepet er nå fast i baugen på Eemslift Hendrika og slepefartøyet Normand Drott begynner forsiktig å dreie havaristen rundt. Planen er å slepe fartøyet inn Breisundet utenfor Ålesund for videre inspeksjon.Foto: KV Bergen / Kystvakten / NTB
Stadlandet 20210407. Slepet er nå fast i baugen på Eemslift Hendrika og slepefartøyet Normand Drott begynner forsiktig å dreie havaristen rundt. Planen er å slepe fartøyet inn Breisundet utenfor Ålesund for videre inspeksjon.Foto: KV Bergen / Kystvakten / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Bergingsmannskaper har klart å få festet slepet til det nederlandske lasteskipet. Nå skal skipet slepes til Breisundet utenfor Ålesund.

Det melder Kystverket klokken 22.42 onsdag kveld.

Tidligere onsdag kveld ble bergingsmannskaper firt ned i skipet fra et redningshelikopter i forbindelse med at det ble iverksatt en statlig aksjon på grunn av frykt for at skipet ville drive på land i løpet av natten.

Med ett slep på plass har bergingsmannskapene kjøpt seg bedre tid.

– Driften inn mot land er stoppet, og vi har kontroll på skipet, sier skipssjef Kenneth Dyb på KV Bergen til Sunnmørsposten.

Skipet skal nå slepes til Breisundet, som ligger mellom Hareidlandet og Gurskøy i Møre og Romsdal.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse