Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
23 september 2021 09:00
Del på Facebook
Ap-leder Jonas Gahr Støre og tidligere partileder og statsminister Gro Harlem Brundtland under valgkampen i 2017. Den gangen lyktes det ikke for Støre, men i 2021 gikk det bedre. Foto: Audun Braastad / NTB
Ap-leder Jonas Gahr Støre og tidligere partileder og statsminister Gro Harlem Brundtland under valgkampen i 2017. Den gangen lyktes det ikke for Støre, men i 2021 gikk det bedre. Foto: Audun Braastad / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Gro Harlem Brundtland forteller til NRK at hun tvilte på om Ap-leder Jonas Gahr Støre noen gang kom til å bli statsminister.

– Jeg tipper at det har vi alle, både Jonas og jeg, gjort av og til. Når tingene så vanskelige ut, med mye motgang og dritt. Men i toppledersjiktet vil det alltid være punkter på veien, hvor ting ser vanskelige ut, sa Brundtland i et intervju med NRK noen dager før valget.

Også Støre innrømmer at han har vært i tvil.

– Ja, det har jeg. Fordi det å ta noe for gitt i politikken, da fjerner du deg fra det som er utfordringen her og nå. Men jeg har hatt troen på det prosjektet vi har hatt, sa Støre.

Etter valget, som ga et knapt til flertall til Støres foretrukne rødgrønne regjeringsalternativ, håper Brundtland at sonderingene mellom Ap, Sp og SV, som starter på Hurdalssjøen torsdag, fører fram.

– Det er et flott valgresultat, som gir grunnlag for flertallsregjering og ny kurs, skrev hun i en SMS til NRK.

De to har både jobbet sammen og vært venner i mange år, siden Støre startet som spesialrådgiver på Statsministerens kontor i 1989 og fikk Brundtland som sjef.

– Jonas er kunnskapsrik, og har erfaring, bredde og oversikt over det norske og det internasjonale samfunnet. Han er verdibasert, trygg og tillitsskapende. Han har også den fulle integritet som er avgjørende for en god leder, het det videre fra Brundtland.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse