Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
19 november 2021 10:14
Del på Facebook
Siden nyttår har hovedindeksen ved Oslo Børs steget drøyt 25 prosent. Foto: Erik Johansen / NTB
Siden nyttår har hovedindeksen ved Oslo Børs steget drøyt 25 prosent. Foto: Erik Johansen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Like før klokka 10 fredag hadde hovedindeksen på Oslo Børs steget med nesten 1 prosent. Ved børsslutt var indeksen opp 0,24 prosent til 1222,94 poeng.

Etter en halvtimes handel lå hovedindeksen 1.231,19 poeng, opp 0,9 prosent, men mye av økningen var blitt oppspist ved enden av dagen.

Likevel trosset Oslo Børs oljeprisen. Et fat nordsjøolje ble torsdag ettermiddag omsatt for 78,6 dollar, ned 2,9 prosent.

Mens Equinor-aksjen hadde steget 2,5 prosent en halvtime etter børsstart, var den gått ned 2,8 prosent ved børsslutt. Også Aker BP svingte fra grønt til rødt, og endte ned 1,6 prosent. Det ble økning for de neste to selskapene på listen over de mest omsatte, Norsk Hydro (+2,5 prosent) og Rec Silicon (+6,9).

Den store børsvinneren fredag var MPC Container Ships som gikk opp 15,5 prosent. Havila Shipping var på motsatt ende av pendelen med en nedgang på hele 23,9 prosent.

DNB gikk ned 1,1 prosent, mens Telenor økte med 2,2 prosent.

Fredag morgen presenterte Statistisk sentralbyrå tall for markedsverdien av børsnoterte aksjer registrert i Verdipapirsentralen. I løpet av tredje kvartal i år steg verdien med 4,2 prosent til 6.342 milliarder kroner.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEg forstår godt kva som skjer og har skjedd.Møreaksen vart handsama som ei strekning heile tida, men vart framdriftsmessig splitta ...
Terje Sundsbø 3 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Terje Sundsbø 3 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu skjønner åpenbart ikke hva du selv skriver. Du har helt rett i at Møreaksen er strekningen Ålesund-Molde. På samme ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje Sundsbø""Mener du at motstanden mot Møreaksen skyldes at Stortinget ikke følger opp prosjektene i NTP? Om man kjemper mot bevilgninger ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrMotstanden mot Møreaksen spriker i alle retninger. Frp og SV har totalt ulike grunner, og har ingen felles plattform for ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse