Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
21 september 2023 11:08
Del på Facebook
Nekton AS, ved Mikael Eines, ble tildelt prisen Årets verdiskaper. Her sammen med ansvarlig redaktør Ole Knut Alnæs i Tidens Krav og adm. direktør Allan Troelsen i SpareBank 1 Nordmøre. Foto: SpareBank 1 Nordmøre
Nekton AS, ved Mikael Eines, ble tildelt prisen Årets verdiskaper. Her sammen med ansvarlig redaktør Ole Knut Alnæs i Tidens Krav og adm. direktør Allan Troelsen i SpareBank 1 Nordmøre. Foto: SpareBank 1 Nordmøre

«Årets verdiskaper 2023» er delt ut til en bedrift som har vist at den opererer både fremoverlent og som skaper positive ringvirkninger på Nordmøre.

Det skriver SpareBank 1 Nordmøre i en pressemelding.

I begrunnelsen fra juryen til Verdiskaperen påpekes det at vinneren, Nekton AS, er fremoverlent, innovativ og tar samfunnsansvar.

– Selskapet er en viktig aktør i sin bransje, og en aktiv bidragsyter til bærekraftig utvikling av oppdrettsnæringen. Samtidig er det et solid selskap og et av få familieselskaper igjen i bransjen. De er bevisste i satsingen på barn og unge, og vil bidra til at kommende generasjoner blir kjent med kyst-Norge og deres næring. Selskapet er en viktig samfunnsaktør som skaper positive ringvirkninger på Nordmøre, skriver juryen videre i sin begrunnelse.

Prisen er på 150.000 kroner, og ble delt ut under Verdiskaperkonferansen 2023 som fant sted i Kulturfabrikken i Kristiansund onsdag 20. september.

Om Verdiskaperen

Verdiskaperen ble delt ut for første gang i 2006, og er etablert av SpareBank 1 Nordvest i samarbeid med Tidens Krav. Prisen skal gå til en bedrift/organisasjon/privatperson på Nordmøre som basert på fremtidsrettede og nyskapende ideer kan vise til konkrete prosjekter og/eller aktiviteter med positive ringvirkninger for Nordmøre. Foreslåtte kandidater vurderes også opp mot følgende parametere: Nyskapning, Digitalisering, Samarbeid, Markedsføring av Nordmøre, Arbeidsplasser, Lønnsomhet og Samfunnsansvar.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse