Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
27 september 2023 09:05
Del på Facebook
Salg av nye biler går tregere enn vanlig på Finn.no i disse dager. Illustrasjonsfoto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB
Salg av nye biler går tregere enn vanlig på Finn.no i disse dager. Illustrasjonsfoto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB

Det tar nå dobbelt så lang tid å selge nye biler sammenlignet med biler som er fem år eller eldre, opplyser Finn.no til P4-Nyhetene.

Mens det tar 20 dager å selge biler som er fem år eller eldre, tar det 40 dager å selge biler som er fem år eller nyere, skriver P4-Nyhetene.

– Den forskjellen var nesten ikke der i det hele tatt for et halvt års tid siden. Da var det ganske likt. Markedet endrer seg, og folk etterspør rett og slett rimeligere biler, sier bilekspert og forretningsutvikler Terje Dahlgren i Finn motor.

Han sier at både bensin- og dieselbiler er i vinden, og at prisene for slike biler har holdt seg svært stabile.

– For ett år siden tok det i snitt 12 dager å selge en elbil. I dag har det økt til over 40 dager. Der har markedet endret seg fra selgers til kjøpers marked.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse