Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
02 oktober 2023 08:40
Del på Facebook
Hundre personer har omkommet i trafikkulykker i årets ni første måneder. Foto: Tor Erik Schrøder / NTB
Hundre personer har omkommet i trafikkulykker i årets ni første måneder. Foto: Tor Erik Schrøder / NTB

19 personer mistet livet i trafikken i september, og i årets ni første måneder har antallet døde i trafikken nå nådd 100, viser tall fra Trygg Trafikk.

100 døde på ni måneder er elleve flere enn på samme tid i fjor. Det er fortsatt barn og unge under 25 år som står for den største økningen.

– Alvorlige trafikkulykker forekommer over hele landet, og det kan ramme så å si hvem som helst. Derfor må vi som befinner oss i trafikken, hele tiden tenke sikkerhet når vi er ute på veien, sier fagsjef Bård Morten Johansen i Trygg Trafikk.

Fylkene Vestland og Innlandet har størst økning i antall døde i trafikken sammenlignet med fjoråret. Så langt i år har henholdsvis 13 og 15 personer omkommet i trafikkulykker i disse fylkene.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse