Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
22 oktober 2023 11:13
Del på Facebook
Prisene på dekk har økt kraftig ifølge forhandlerne. Foto: Erik Johansen / NTB
Prisene på dekk har økt kraftig ifølge forhandlerne. Foto: Erik Johansen / NTB

Det er tid for å skifte dekk på bilen, og det kan bli dyrt. Flere dekksentre melder at nye dekk til en større bil nå kan koste 15.000-20.000 kroner.

Derfor frykter Naf og andre nå at folk skal velge billige varianter, skriver NRK.

Dekksentre har flere priskategorier på dekk til vanlige biler, og forskjellene kan være store. Prisene har økt med 20–50 prosent i år, ifølge flere dekkforhandlere.

– I en tid hvor prisene på alt stiger, er det en fare for at folk ikke bytter dekk på grunn av kostnaden, sier senior kommunikasjonsrådgiver Nils Sødal i Naf.

Samtidig skriver Tryg Forsikring at hele 22 prosent av de spurte i en undersøkelse kjører på piggfrie vinterdekk hele året. Verst er de unge, der hele 29 prosent kjører på slike dekk. Undersøkelsen er gjennomført av YouGov for Tryg Forsikring i perioden 11.–16. oktober, og 1002 personer er spurt.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse