Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
23 oktober 2023 10:58
Del på Facebook
Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) vil ta gjenvalg til Stortinget i 2025.Foto: Heiko Junge / NTB
Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) vil ta gjenvalg til Stortinget i 2025.Foto: Heiko Junge / NTB

Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) sier at han ikke har noen annen plan enn å fortsette som partileder og statsministerkandidat før 2025-valget.

Det skriver Dagens Næringsliv.

Støre sier han ikke har tenkt noe annet enn å holde på både partilederjobben og statsministerkandidaturet for Arbeiderpartiet. Dermed avviser han muligheten for å gjøre som blant andre Gro Harlem Brundtland og Jens Stoltenberg har gjort: Kun være statsministerkandidat mens noen andre er partileder.

– Du kan garantere at det ikke blir et delt lederskap før valget i 2025?

– Ja. Så skal jeg forholde meg til alle terminene når de kommer. Og nå har jeg forsterket regjeringslaget mitt og er opptatt av det skal gjøre en skikkelig jobb fram mot valget, sier Støre til avisen.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse