Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
12 desember 2023 11:18
Del på Facebook

Alle Mekonomen-butikkene legges ned når Mekonomen og Mecas avdelinger slås sammen til et felles logistikknettverk.

I forbindelse med etableringen av Bileco Car Parts Norway AS vil Mekonomens butikker og e-handel, hvor forbrukere handler bilrelaterte produkter, bli faset ut, skriver selskapet i en pressemelding.

Det var Indre Akershus Blad som skrev om saken først.

Det nye grossistselskapet skal bestå av ett sentrallager og 32 lokale distribusjonssentre rundt i Norge. Endringene vil bli gjennomført i løpet av 2024.

Annonse
Annonse

– Alle ansatte likestilles når de gjenværende distribusjonssentrene skal bemannes ut ifra normale utvalgskriterier som ansiennitet og kompetanse, sier administrerende direktør i Mekonomen Company, Geir Hoff, til avisen.

– Målet er å etablere en fremtidig struktur for hele Mekonomen Company Norge som gjør oss mer konkurransedyktig og mer rustet for nåværende og fremtidige behov. Vi ønsker å styrke oss ut mot verkstedskundene og velger derfor å gjøre dette, sier Hoff.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse