Vazelina Bilopphøggers og frossenpizzaen Grandiosa er for mange synonymt med TV-en i jula. Men hvor mye bandet tjener på reklamen vil de ikke si noe om.
«Skal vi itte heller ta en slæk en pizza Grandiosa?»
Spørsmålet fra Vazelina Bilopphøggers Eldar Vågan har blitt stilt på norske TV-skjermer i over 25 år. Første gang reklamen ble sendt var i 1995 eller 1996, skriver Nettavisen.
I et intervju med avisen sier Vågan at reklamen vil bil spilt så lenge frossenpizzaen er et merke. Han åpner også opp for en nyinnspilling av reklamen.
– Avtaler om reklamefilmer ble jo i 1995 vanligvis inngått for tre år. Jeg husker ikke om denne avtalen varte i tre eller fem år, men jeg tror det var tre års honorar, sier Vågan til Nettavisen.
– Så kom julekalenderen, og da ble det relansering og reforhandling. Den siste kontrakten ble inngått i 2006, sier Vågan.
Han kan derimot ikke si om han får lønn for reklamen i dag, eller noe om kontrakten for øvrig.
I en undersøkelse fra 2011 oppga 200.000 nordmenn at de spiser Grandiosa på julaften.
(©NTB)