Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
19 januar 2024 20:17
Del på Facebook
Den gamle børsbygningen i Oslo. Foto: Emilie Holtet / NTB
Den gamle børsbygningen i Oslo. Foto: Emilie Holtet / NTB

Oslo børs avsluttet uken fredag med en oppgang på 0,13 prosent, som langt fra var nok til å endre utviklingen med en nedgang på over 2 prosent siden årsskiftet.

Hovedindeksen stanset fredag ettermiddag på 1278,01 poeng, men 2. januar om morgenen var den på sitt høyeste med vel 1316 poeng.

Equinor var som vanlig det mest omsatte selskapet og hadde en svak nedgang på 0,5 prosent. DNB på andreplass over de mest omsatte hadde en oppgang på 1,07 prosent, men på tredjeplass noterte oppdrettsselskapet Mowi seg for en sterk oppgang på 3,69 prosent.

Et fat nordsjøolje ble fredag ettermiddag omsatt for 78,3 dollar, en svak oppgang på 0,11 prosent siden handelsstart fredag morgen.

I Paris falt Cac 40-indeksen med 0,45 prosent, mens FTSE 100-indeksen i London hadde en knapt merkbar oppgang på 0,01 prosent og tyske Dax-indeksen var like lite ned, med minus 0,01 prosent.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse