Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
12 februar 2024 12:53
Del på Facebook
Den norske plante- og hagekjeden Plantasjen skal kutte kostnader til rundt 176,5 millioner norske kroner i år. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Den norske plante- og hagekjeden Plantasjen skal kutte kostnader til rundt 176,5 millioner norske kroner i år. Foto: Gorm Kallestad / NTB

Etter svake resultater i fjerde kvartal varsler Plantasjens eier, investeringsselskapet Ratos, kostnadskutt på 175 millioner svenske kroner i 2024.

Kostnadskuttet tilsvarer omtrent 176,5 millioner norske kroner med dagens kurs og kommer etter en nedgang i salget, melder E24.

I kvartalsrapporten, som svenske Ratos la fram mandag, kommer det fram at Plantasjen solgte planter og andre varer for 703 millioner svenske kroner, ned fra 740 millioner kroner i samme periode året før.

Selskapet ønsker ikke å kommentere planene hos Plantasjen Norge, ifølge visepresident for kommunikasjon Josefine Uppling.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Driftsresultatet før avskrivninger endte med minus 188 millioner svenske kroner, ned fra minus 142 millioner kroner foregående år.

Den norske plantekjeden ble i 2016 kjøpt opp av Ratos. Plantasjen har 120 butikker i Norge, Sverige og Finland, står det på kjedens nettside.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse