Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
20 februar 2024 08:56
Del på Facebook
Det er Kjell Inge Røkke som er hovedeier i Aker. Foto: Terje Pedersen / NTB
Det er Kjell Inge Røkke som er hovedeier i Aker. Foto: Terje Pedersen / NTB

Industrikonsernet Akers verdier steg med 200 millioner til 64,3 milliarder kroner i fjorårets siste kvartal.

Ved utgangen av tredje kvartal i fjor var verdiene på 64,1 milliarder kroner.

I kvartalsrapporten som ble lagt fram tirsdag, foreslår Aker-styret å betale et utbytte på 15,50 kroner per aksje til aksjonærene. Det tilsvarer en utbetaling på litt over 1,1 milliarder kroner.

Det er Kjell Inge Røkke som er hovedeier i Aker. Han eier om lag to tredeler av aksjene i selskapet og vil motta rundt 780 millioner i utbytte for regnskapsåret 2023, ifølge E24.

Aker-verdiene måles i stor grad av resultatene til oljeselskapet Aker BP, der Aker er største eier med over 21 prosent.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse