Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
21 februar 2024 15:17
Del på Facebook
Flere hundre biler av modellen Audi e-tron 55 tilbakekalles for å undersøke batteriene. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Flere hundre biler av modellen Audi e-tron 55 tilbakekalles for å undersøke batteriene. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Bilprodusenten Audi tilbakekaller flere hundre biler i Norge for å undersøke moduler i batteripakkene i et antall Audi e-tron 55.

De aktuelle bilene er produsert mellom mars 2018 og mars 2022, skriver Elbil24. Ifølge VG er det snakk om flere hundre biler.

Alle berørte kunder blir kontaktet direkte, og tilbakekallingsoppgraderingen begynner i uke 8, opplyser Audis kommunikasjonssjef Christine Eiken Wither.

Det dreier seg om at batteriene på bilene kan bli overopphetet. Ifølge Audi ble feilen fanget opp gjennom fabrikkens egne undersøkelser.

Wither sier at bilene fortsatt kan brukes fram til de har vært på verksted.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse