Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Artikkel
22 august 2024 09:33
Del på Facebook
Det forsvinner litt av Astrabrygga hver dag. Her sett fra Melkvikan Næringspark hvor vi også ser det er lagt ut sperresone på sjøsiden av sikkerhetshensyn. Bildet er tatt på ettermiddagen den 21. august 2024. Foto: Steinar Melby, NettStudio / KSU•NO
Det forsvinner litt av Astrabrygga hver dag. Her sett fra Melkvikan Næringspark hvor vi også ser det er lagt ut sperresone på sjøsiden av sikkerhetshensyn. Bildet er tatt på ettermiddagen den 21. august 2024. Foto: Steinar Melby, NettStudio / KSU•NO

Mens det bygges ny og moderne brannstasjon like i nærheten, forsvinner den gamle Astrabrygga litt etter litt hver dag.

Tiden var overmoden for at denne bygningen måtte tas ned, da den var forfalt så mye at den begynte å bli en sikkerhetsrisiko og hinsides restaurering og videre utnyttelse. Brygga ble oppført på slutten av 1800-tallet og var opprinnelig benyttet til klippfiskproduksjon. Kristiansund Fiskeindustri AS eier anlegget som ble kjøpt i 1997. Allerede på dette tidspunktet var det bruksforbud for brygga.

Ove Kanestrøm i Kristiansund Fiskeindustri var intervjuet av Tidens Krav i 2021, og han mente da at brygga var kondemnerbar allerede på 70-tallet.

Det skal bli spennende å se hva som kan komme opp på området i etterkant.

Her er noen flere bilder fra rivearbeidet, fortografert på ettermiddagen den 21. august 2024.

1T5A7812Riving av Astrabrygga. Foto: Steinar Melby, NettStudio / KSU•NO

1T5A7805Riving av Astrabrygga. Foto: Steinar Melby, NettStudio / KSU•NO

1T5A7807Riving av Astrabrygga. Foto: Steinar Melby, NettStudio / KSU•NO

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Enda flere utredninger og mer pengesløseri?
@Terje SundsbøEg har ikkje stilt i tvil NAF sin testrapport, men har stilt i tvil din bruk av denne når det ...
Terje Sundsbø 3 timer siden Enda flere utredninger og mer pengesløseri?
@Geir Ole SætremyrJeg har vist til bl.a. NAF sine forbrukstester, som bare går i motbakke Oslo-Dombås, som viser et forbruk mindre enn ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Enda flere utredninger og mer pengesløseri?
@Terje SundsbøHøydeforskjell Dombås til Oslo er 640 meter over 337 km kvar veg. Det du ikkje kan svare på er forskjellen på ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Enda flere utredninger og mer pengesløseri?
@Geir Ole SætremyrModerne elbiler blir stadig mer energieffektive, forbruket går ned. Det viser NAF sine rekkeviddetester, både sommer og vinter. Flere bruker ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Enda flere utredninger og mer pengesløseri?
@Terje SundsbøOg du hevder hardnakket at snittforbruket t/r Ørskogfjellet til Molde er 0,2 kWh pr kilometer gjennom alle køyretøygrupper uavhengig av ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Enda flere utredninger og mer pengesløseri?
@Geir Ole SætremyrEr det ikke slitasje/vedlikehold på ferger? Nå har du rodd deg langt vekk fra utgangspunktet for denne tråden. Var det ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse