Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kurt Helge Røsand
Artikkel
10 september 2018 10:41
Del på Facebook
Foto: AIDA Cruises
Foto: AIDA Cruises
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tirsdag 11. september anløper tyske «AIDAvita» Kristiansund for tredje gang denne sesongen. Skipet med 1266 gjester om bord, er på et 11-dagers cruise til de norske fjordene.

Passasjerene startet sitt Norgescruise fra Hamburg 4. september og klapper til kai i nordmørsbyen etter ett døgn i Trondheim og en natt på sjøen. Turen går videre til Rosendal og Haugesund før retur til Hamburg.

– Rederiet retter seg i første hånd mot et yngre og mer aktivt publikum, noe som også gjenspeiles i landutfluktene som tilbys. For eksempel skal en busslast til Frei på vandretur. Mange skal også på guidet byvandring, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Som alltid er Atlanterhavsveien i ulike kombinasjoner populært blant de som forhåndsbestiller utflukt under oppholdet. Blant øvrige tilbud er Grip, havnesightseeing med Sundbåten og besøk på klippfiskmuseet.

– Mange ønsker også å oppdage byen og regionen på egen hånd, så det blir nok en del tysk å høre rundt omkring, sier Indergaard.

AIDAvita kommer tilbake til Kristiansund den 22. september med samme reiserute, og rederiet har meldt inn anløp i både 2019 og 2020.

Aktivt og uformelt
AIDavita opereres av AIDA Cruises, som er det største cruiserederiet i Tyskland. Målgruppen er yngre og aktive reisende – unge par og familier. Atmosfæren om bord er uformell og avslappet med fokus på sport, velvære og variert underholdning. Gjestene kler seg ikke opp til middag, og spiser som regel i store buffetrestauranter med selvbetjening.

Skipet et av de mindre cruiseskipene i AIDA-flåten med en kapasitet på 1 266 passasjerer. Det ble bygget i Tyskland i 2002 og modernisert i 2017. Lengden er 203 meter og vekta er 42 300 bruttotonn.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet er det eg har sagt. Fergefri veg til Otrøya er i realiteten ein konsekvens av fergefri E39 frå Ålesund ...
Terje Sundsbø 5 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDen raskeste traséen for Møreaksen går over Otrøya – det er ingen premiss for fergefri E39. Som en konsekvens av ...
Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDersom premisset er at E39 skal først og framst legge til rette for fergeavløysing til Otrøya og Gosssen er argumentrekka ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNår du ikke har argumenter til artikkelen, så skriver du om noe helt annet. Les innlegget til Rasmussen en gang ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Brobygging
@Terje SundsbøVeblungnes: Trangt gjennom sentrumBrustuglia: Problem på vinterenVolda sentrum: E39 gjennom sentrum.Rv70: 3 bruer oppgraderast til å takle dagens standard på ...
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
Strekninga Vik til Molde har vore ferdig regulert i 2 år, KS2 er gjennomført og teknisk sett er prosjektet ferdig ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse