Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
10 september 2018 10:41
Del på Facebook
Foto: AIDA Cruises
Foto: AIDA Cruises
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tirsdag 11. september anløper tyske «AIDAvita» Kristiansund for tredje gang denne sesongen. Skipet med 1266 gjester om bord, er på et 11-dagers cruise til de norske fjordene.

Passasjerene startet sitt Norgescruise fra Hamburg 4. september og klapper til kai i nordmørsbyen etter ett døgn i Trondheim og en natt på sjøen. Turen går videre til Rosendal og Haugesund før retur til Hamburg.

– Rederiet retter seg i første hånd mot et yngre og mer aktivt publikum, noe som også gjenspeiles i landutfluktene som tilbys. For eksempel skal en busslast til Frei på vandretur. Mange skal også på guidet byvandring, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Som alltid er Atlanterhavsveien i ulike kombinasjoner populært blant de som forhåndsbestiller utflukt under oppholdet. Blant øvrige tilbud er Grip, havnesightseeing med Sundbåten og besøk på klippfiskmuseet.

– Mange ønsker også å oppdage byen og regionen på egen hånd, så det blir nok en del tysk å høre rundt omkring, sier Indergaard.

AIDAvita kommer tilbake til Kristiansund den 22. september med samme reiserute, og rederiet har meldt inn anløp i både 2019 og 2020.

Aktivt og uformelt
AIDavita opereres av AIDA Cruises, som er det største cruiserederiet i Tyskland. Målgruppen er yngre og aktive reisende – unge par og familier. Atmosfæren om bord er uformell og avslappet med fokus på sport, velvære og variert underholdning. Gjestene kler seg ikke opp til middag, og spiser som regel i store buffetrestauranter med selvbetjening.

Skipet et av de mindre cruiseskipene i AIDA-flåten med en kapasitet på 1 266 passasjerer. Det ble bygget i Tyskland i 2002 og modernisert i 2017. Lengden er 203 meter og vekta er 42 300 bruttotonn.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Demokratiets veivalg
@Terje SundsbøKvart år i desember blir det utferdiga tildelingsbrev for påfølgande år, så også no. Brevet gjeld for budsjettåret 2025 og ...
Terje Sundsbø 21 timer siden Demokratiets veivalg
@Geir Ole SætremyrEr det tildelingsbrevet fra 2022 som hindrer SVV å forberede Vik-Molde? Det har jo vært gjort forberedelser helt fram til ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Demokratiets veivalg
@Terje SundsbøDu får google så finn du tildelingsbrevet for 2022Vedtaket frå Regjeringa er inntil 50% av garantiansvaret på nye riksvegprosjekt.
Terje Sundsbø 21 timer siden Demokratiets veivalg
@Geir Ole SætremyrHvilken åpning gir regjeringens tildelingsbrev til SVV for planlegging av strekningen Ålesund-Vestnes (E136/E39)?Siden Frp og H ønsker å fjerne fylkeskommunene, ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Demokratiets veivalg
@Terje SundsbøStatus er i dag at tildelingsbrevet til SVV frå Regjeringa ikkje gir opning for meir førebuing av strekninga Vik-Molde, inkludert ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Demokratiets veivalg
@Geir Ole SætremyrDu hevder at det vil kreve en ny KS2-analyse kun for å prisjustere kostnadene i en nylig utarbeidet KS2-analyse. Da ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse