Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
25 januar 2019 10:00
Del på Facebook
Illustrasjonsfoto: Fredrik Hagen / NTB scanpix
Illustrasjonsfoto: Fredrik Hagen / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Sammenslåingen med Get TDC bidro til at Telias salgsinntekter i Norge økte fra 2,61 til 3,45 milliarder kroner fra 4. kvartal i 2017 til 4. kvartal i fjor.

Administrerende direktør Abraham Foss i Telia Norge sier i en kommentar at den viktigste strategiske milepælen i 2018 nettopp var sammenslåingen med Get TDC.

Han opplyser videre at sammenslåingen i telekomselskapet går etter planen og sier at strukturen på den nye organisasjonen planlegges ferdigstilt i løpet av første kvartal i år.

Det justerte driftsresultatet (EBITDA) økte fra 844 millioner kroner i 4. kvartal 2017 til 1,28 milliarder kroner i 4. kvartal i fjor, mens driftsmarginen økte fra 32,2 til 37,1 prosent.

Om Get-kjøpet til 21 milliarder kroner holdes utenfor, vokste Telias omsetning i Norge ifølge E24 med 0,8 prosent i fjerde kvartal mot samme periode året før, mens abonnementsinntektene falt med 1,1 prosent.

Justert driftsresultat uten Get økte med 7,1 prosent, hovedsakelig takket være kostnadsbesparelsene man har oppnådd etter det tidligere oppkjøpet av bedriftsoperatøren Phonero, skriver selskapet.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 30 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse