KBK har blitt attraktiv i det nasjonale sponsormarkedet og har inngått en samarbeidsavtale med Thon Hotels som også er lokalt forankret hos Thon Hotel Kristiansund.
Direktør Britta Joø ved Thon Hotel Kristiansund sier de gleder seg til samarbeidet med KBK og er stolt over å støtte laget som har hatt en fantastisk reise siden de startet. – Det er viktig for oss å signalisere overfor kunder, medarbeidere og leverandører at vi støtter opp om klubben vår. Vi opplever at klubben har gode verdier som vi kan identifisere oss med, og som det er lett og stille seg bak. KBK er laget for lidenskap og verdiene til Thon Hotels er å være levende engasjert, et profesjonelt vertskap og å ha en vilje til å glede. Det er to slagord som er lette å forene, sier hotelldirektøren.
KBK er en realtivt stor forbruker av hotell og akkommoderingstjenester og Thon Hotel vil bli klubbens foretrukne partner på slike tjenester i Norge og Kristiansund.
For Thon Hotel i Kristiansund betyr det at ulike møter, konferanser og tilstelninger i regi av KBK, vil bli foretrukket arrangementsted. Verken KBKs representanter eller Thon Hotels representant ville si noe om hvor stor eller omfanget på avtalen er. Men daglig leder Kjetil Thorsen i KBK, opplyser om at den er i en størrelsesorden som gjør Thon Hotels til en av de betydelige hovedsponsorene til klubben. Avtalen er foreløpig ut 2019 med opsjon på to nye år.
Den nasjonale samarbeidsavtalen med Thon Hotels er noe som er blitt til over tid. Daglig leder Kjetil Thorsen og markedssjef Asgeir Kvalvik var første gang i kontakt med ledelsen i Thon Hotels for omtrent ett år siden, og fant tonen veldig snart.
Å få på plass slike avtaler er møysommelig og langsiktig arbeid, sier Asgeir Kvalvik. Kjetil Thorsen legger til at de også er utfordret av flere av de lokale sponsorene om å utnytte markedsverdien som er bygget opp rundt KBK, også nasjonalt. Begge representanter fra KBK er svært fornøyd med å ha fått Thon Hotels og Thon Hotel Kristiansund med på laget