Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Terje Holm
Artikkel
08 juli 2019 10:01
Del på Facebook
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Havna med Devoldholmen fra Gomalandet 0607 2019 TH 01Bilde av Kristiansund havn og Devoldholmen tatt 06. juli 2019. Foto: Terje Holm

Devoldholmen har vært en sentral del av havna i Kristiansund gjennom mer enn 50 år. På det gamle bildet (nederst) fra slutten av 1960-tallet ser vi litt av den grønne lagerbygningen til Havnevesenet og de mindre byggene, som ble brukt av forskjellige næringslivskatører.

På bildet fra juli 2019 (øverst) ser vi administrasjonsbygget til Kristiansund og Nordmøre Havn samt rorokaien, hvor også Hurtigruten har sine faste anløp. I forkant at Devoldholmen begynner det nye bygget til Lerøy å ta form. Med sin bryggestil, passer det godt ved innseilingen til Kystkultursenteret i Vågen. Ellers kjenner vi igjen mesteparten av Gjenreisningsbyen i Kristiansund fra det gamle bildet.

Havna fra Gomalandet ca 1970Postkortbilde av Kristiansund havn og Devoldholmen fra slutten av 60-tallet.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse