Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Terje Holm
Artikkel
08 juli 2019 10:01
Del på Facebook
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Havna med Devoldholmen fra Gomalandet 0607 2019 TH 01Bilde av Kristiansund havn og Devoldholmen tatt 06. juli 2019. Foto: Terje Holm

Devoldholmen har vært en sentral del av havna i Kristiansund gjennom mer enn 50 år. På det gamle bildet (nederst) fra slutten av 1960-tallet ser vi litt av den grønne lagerbygningen til Havnevesenet og de mindre byggene, som ble brukt av forskjellige næringslivskatører.

På bildet fra juli 2019 (øverst) ser vi administrasjonsbygget til Kristiansund og Nordmøre Havn samt rorokaien, hvor også Hurtigruten har sine faste anløp. I forkant at Devoldholmen begynner det nye bygget til Lerøy å ta form. Med sin bryggestil, passer det godt ved innseilingen til Kystkultursenteret i Vågen. Ellers kjenner vi igjen mesteparten av Gjenreisningsbyen i Kristiansund fra det gamle bildet.

Havna fra Gomalandet ca 1970Postkortbilde av Kristiansund havn og Devoldholmen fra slutten av 60-tallet.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDette under forutsetning at strekninga Vik til Molde står ferdig i 2032 med oppstart av innkreving av bompengar i 2033. ...
Terje Sundsbø 6 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrEn plass blant de øverst rangerte i NTP basert på netto samfunnsnytte pr. investert krone er faktisk noe å skryte ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøBompengeperioden er 20 år + 5 år dersom lånet ikkje er betalt etter 20 år. Dei siste 5 åra med ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrBasert på KS2-analysen så er bompengeperioden avsluttet i 2050, og bompengeopplegget er robust.Fortsatt svarer Naturvernforbundet ikke på de spørsmålene jeg ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøMed forventa prisstigning og rentekostnader vil bompengebetalinga for Ørskogfjellet til Vik beløpe seg til 600 millionar, minst. Med ÅDT på ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDet er ingen som har påstått at E136 Eksportveien skal gå via Vik. Det er ikke det samme som at ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse