Annonse
KSU – Vipps – desktop
Geir A. Stenseth, leder i Fremskrittspartiets fylkestingsgruppe
Ytring
Geir A. Stenseth, leder i Fremskrittspartiets fylkestingsgruppe
14 februar 2022 20:02
Del på Facebook
Illustrasjonsfoto av Johan Sverdrup. Foto: Carina Johansen / NTB
Illustrasjonsfoto av Johan Sverdrup. Foto: Carina Johansen / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En god ting sitter vi igjen med etter at strømpriskrisen har blitt debattert i flere måneder. Motstanden mot Galimatias-opplegget med å elektrifisere sokkelen er sterkt økende. Folk flest, og det som finns av fornuftige folk i andre partier, holder på å komme til sans og samling.

Tidligere var det kun Fremskrittspartiet som så galskapen.

Equinor kan gjerne bruke 50 milliarder kroner til sokkel elektrifisering, når det er det norske folk som står for 78 prosent av finansieringen, gjennom mindre skatt til staten.

Tenk å bruke titalls milliarder kroner for å elektrifisere olje og gassplattformene. 

Den gassen som brukes i dag til egen strømproduksjon, skal sendes til Tyskland eller England.

Der går den rett inn i gasskraftverk, og blir til strøm. Vi kan risikere at den strømmen kommer tilbake til Norge, sendes ut på plattformene for å brukes til å sende mer gass til kontinentet!

Om en er så innmari villig til å hjelpe tyskerne med det såkalte grønne skiftet, SÅ send strømmen fra overskuddsvannkraft direkte, og ikke om plattformene. Med det effekttapet som transport av strøm og gass medfører i tillegg.

Legg til side planene om elektrifisering av sokkelen, og gå i gang med reforhandling av avtalene med EU. 

Dersom det skulle vise seg at slike reforhandlinger ikke lar seg gjøre på relativt kort tid, da er skandalen komplett. Men det er kanskje der problemet ligger? 

Av: Geir A. Stenseth
Leder, Fremskrittspartiets fylkestingsgruppe

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 21 timer siden Skremmende fremtidsscenario
Bra innlegg. Valg til neste år, da gjelder det.
Terje Sundsbø 2 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
Hvor lenge kan motstanderne av Møreaksen skjule kostnadene med fortsatt ferge? "Når fergene avløses av Møreaksen frigis enorme mengder strøm, ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Arne AlmaasFakta er bedre enn fabler, spesielt i diskusjoner om samferdsel. Dine metaforer om elefanter kommer vi ingen vei med. Spesielt ...
Arne Almaas 2 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Terje SundsbøDet eneste jeg ønsker å kommentere er at det ikke er vits i å kommentere dialogene du og RR har ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Arne AlmaasKommentarfeltet benyttes til å diskutere momenter til artikkelen, ikke til å presentere nyheter. Hva er det i artikkelen du ønsker å ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
Høyre prioriterer Fergefri E39 Møreaksen: https://www.smp.no/meninger/leserinnlegg/i/8qxqed/hoeyres-prioriteringer-i-nasjonal-transportplanEr det noen privatpraktiserende fogderipolitikere i Høyre Møre og Romsdal som våger å tale Erna ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse