Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Tema
NTB
14 september 2020 19:30
Del på Facebook
SKAL VOKSE: Citroën ønsker å øke salget gjennom ladbare biler. Først ut er en ladehybridversjon av C5 Aircross, senere i år kommer en elbil. Foto: Morten Abrahamsen / NTB
SKAL VOKSE: Citroën ønsker å øke salget gjennom ladbare biler. Først ut er en ladehybridversjon av C5 Aircross, senere i år kommer en elbil. Foto: Morten Abrahamsen / NTB

Under et pressemøte nylig fortalte Citroëns merkesjef i Norge, Ole Nedenes, at de forventer en god økning i salget neste år. Så langt i år har merket en markedsandel på 0,8 prosent i personbilsegmentet, følge Opplysningsrådet for Veitrafikken.

– Målet for 2021 er en tredobling sammenlignet med 2020, sa Nedenes.

Optimismen skyldes flere nye bilmodeller. I disse dager lanseres C5 Aircross som ladehybrid, og helt mot slutten av året kommer elbilen ë-C4. I tillegg kommer Ami, en knøttliten elbil for bruk i by, som de kaller et «mobilitetsobjekt».

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse