Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Tema
NTB
28 mars 2021 19:30
Del på Facebook
BEGGE VEIER: MG Marvel R er utstyrt med et så kalt V2L-system. Det er en teknologi som gjør det mulig å overføre energi fra litium-ionbatteriet til et eksternt elektrisk system, for eksempel en elsykkel eller en PC. Foto: Produsenten
BEGGE VEIER: MG Marvel R er utstyrt med et så kalt V2L-system. Det er en teknologi som gjør det mulig å overføre energi fra litium-ionbatteriet til et eksternt elektrisk system, for eksempel en elsykkel eller en PC. Foto: Produsenten

MG ZS ble Norges åttende mest solgte bilmodell i fjor. Nå kommer merket med flere elbiler.

For et drøyt år siden ble MG ZS lansert i Norge. Dermed var MG som merke tilbake i landet. MG var tidligere kjent for små britiske sportsbiler, men er i dag en kinesisk produsent av familiebiler.

– Vi er svært godt fornøyd med mottakelsen MG ZS har fått i Norge. Siden introduksjonen i fjor har vi solgt 4300 biler, sier Dag Asbjørnsen hos den norske importøren Norwegian Mobility Group.

Mellomstor SUV

Han tror volumet vil vokse i 2021, ikke minst fordi de skal lansere to nye elbilmodeller for det norske markedet. Til sommeren kommer MG Marvel R Electric, en bil importøren beskriver som «en luksuriøs SUV i C-segmentet». Altså en mellomstor SUV, som er 467 centimeter lang. Det betyr at den vil rulle inn på samme marked som for eksempel Ford Mustang Mach E og Volkswagen ID.4.

Rekkevidden til Marvel R er oppgitt til 40 mil. Bilen har en motor på 288 hestekrefter og kan leveres med trekk på to eller fire hjul. Den kan trekke en henger på inntil 750 kilo. Bagasjerommet er på 357 liter, tillegg har versjonen med tohjulsdrift en frunk på 150 liter.

Stasjonsvogn

I oktober kommer MG5 Electric.

– MG5 blir den første elektriske stasjonsvognen på det norske markedet, og vi tror den kan treffe både familier og flåtemarkedet, sier Asbjørnsen.

Bilen er 454 centimeter lang, med en rekkevidde som skal være på mer enn 40 mil. Effekten er oppgitt til 184 hestekrefter. Bilen skal kunne trekke 500 kilo på henger og ha taklast på 75 kilo.

– Med disse to modellene på plass regner vi med at vi på årsbasis kommer til å levere 6000 biler.

De endelige prisene på bilene som kommer til Norge, er ennå ikke klare.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse