Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
07 april 2020 19:36
Del på Facebook
Totalt 56,4 årsverk i Apotek 1-kjeden har fått varsel om permittering eller er permittert. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Totalt 56,4 årsverk i Apotek 1-kjeden har fått varsel om permittering eller er permittert. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Norges største apotekkjede, Apotek 1, har permittert eller varslet permittering av over 50 årsverk, som følge av koronakrisen.

Apotek har stått på listen over samfunnskritiske tjenester under koronapandemien og har vært travelt opptatt med å håndtere kunder. Likevel ser Apotek 1 seg nødt til å permittere ansatte.

– Vi ser at apotek som ligger i kjøpesenter, rammes spesielt hardt på grunn av færre kunder og bortfall av arbeidsoppgaver, sier Gunn Grasbakken, HR-direktør i Apotek 1 Gruppen, til Dagens Medisin.

Totalt 56,4 årsverk i 26 av 406 apotek har fått varsel om permittering eller er permittert.

Verken apotekkjedene Boots eller Vitusapotek har foreløpig planer om permittering av sine ansatte.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse