Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
31 juli 2020 00:09
Del på Facebook
Foto: Sundbåtvesenet
Foto: Sundbåtvesenet
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Med ferske t-skjorter i alle slags farger tok Sundbåtvesenet fatt på juli med friskt mot. Et dyktige mannskap var klar for en turistsesong med litt andre forutsetninger.

– Sprit på alle bord, vaskerutiner og telleklokka må være på plass. Og som om ikke det var nok, gratis alle dager, som er første sommer med den erfaringen, skriver Sundbåtvesenet i en pressemelding.

Enestående innsats

En enestående innsats fra mannskap med «skarp» logistikk og full konsentrasjon over havna, har Sundbåten Angvik sust rundt som «en annen robåt-gress-klipper». Rutetider har blitt erstattet med skyttelbåt, og soldekket har vært hyppig besøkt, opplyser Sundbåtvesenet.

Sundbåtvesenet ønsker å takke alle faste passasjerer for at de har tålmodighet med fulle avganger i kombinasjon med glade tilreisende som skryter av byen.

Travel juli

Juli er alltid en travel måned for «byens sjel», og Sundbåtvesenet ligger an til an passasjerøkning på 70 prosent, selv med covid-19 begrensninger i antall tillatte passasjerer om bord. Den dyktige lokalguiden, Jorund, har solgt havnesightseeing med vandring på Innlandet, står det videre.

– Et godt produkt som vi har utviklet over flere år. Dette selger godt, selv om rutebåten er gratis så velger mange denne turen. Vårt souvenirprodukt er utviklet og har solgt som aldri før – her har vi et utviklingspotensial, står det videre.

En attraksjon

Sundbåten forsterker sin attraksjonsverdi for byen og fremstår sterkere enn noen gang; dyktig mannskap, gode havnesightseeingprodukter og souvenirkonsept i utvikling.

– Alle charterbestillinger ble avbestilt fortløpende utover våren grunnet covid-19, men vårt gode charterprodukt står seg godt og vil skinne igjen når «normalen» kommer, står det videre.

«1-meters»-hverdag

Fortsatt er det en travel sensommer hvor alle må fokusere på fortsatt håndvask og «1-meters»-hverdag.

– Vi skal gjøre vårt til å yte topp service til våre faste passasjerer og besøkende til byen, opplyser Sundbåtvesenet.

– Merk at det fortsatt vil være gratis å reise med båten ut året, prosjekt «Byen som regional motor», avslutter Sundbåtvesenet og ønsker byens borgere og reisende en god sensommer.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje Sundsbø""Mener du at motstanden mot Møreaksen skyldes at Stortinget ikke følger opp prosjektene i NTP? Om man kjemper mot bevilgninger ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrMotstanden mot Møreaksen spriker i alle retninger. Frp og SV har totalt ulike grunner, og har ingen felles plattform for ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøKorrekt.Uten Møreaksen vil eventuell frgeavkøysing bli eit fylkeskommunalt ansvar.Og, ein fylkeskommune uten økonomisk ryggrad til å gjennomføre dette etter den ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNei, hovedargumentet for Møreaksen er ikke fergefritt til Otrøya og Gossen. I dette innlegget fra Rasmussen viser han til at ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse