Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
04 august 2020 13:53
Del på Facebook
. Bjørnar Moxnes (Rødt) mener granskningsrapporten over Nav-skandalen er en knusende dom over Solberg-regjeringen. Han krever at Nav nå må rustes opp og bli mindre topptungt.Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix
. Bjørnar Moxnes (Rødt) mener granskningsrapporten over Nav-skandalen er en knusende dom over Solberg-regjeringen. Han krever at Nav nå må rustes opp og bli mindre topptungt.Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Rødt-leder Bjørnar Moxnes kaller granskningsrapporten over Nav-skandalen en knusende dom over både departementet og Nav.

– Rapporten bekrefter at Solberg-regjeringen må ta et tydeligere ansvar for NAV-skandalens alvor og omfang. Arbeids- og sosialdepartementet gjorde skjebnesvangre valg da saken ble kjent for regjeringen, sier Moxnes.

– Nav-skandalen er Forskjells-Norge på sitt verste. Det er på tide at regjeringen tydeligere vedkjenner seg ansvaret for skandalens omfang og alvor og viser handlekraft for å rydde opp i Nav, fortsetter han.

Han peker også på at Nav de siste månedene – etter at mange flere enn normalt har blitt avhengige av tjenester fra Nav – har store problemer både med å møte den rekordhøye arbeidsledigheten og å sikre ofrene tilbakebetaling etter Nav-skandalen.

– Nav må tilføres de nødvendige ressursene og gjøres mindre topptungt, med mer plass til erfaringer fra førstelinjen og de ansatte, sier Moxnes.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse