Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
16 oktober 2020 20:32
Del på Facebook
Ekspedisjonsskipet Roald Amundsen fra Hurtigruten. Illustrasjonsfoto: Rune Stoltz Bertinussen / NTB
Ekspedisjonsskipet Roald Amundsen fra Hurtigruten. Illustrasjonsfoto: Rune Stoltz Bertinussen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hurtigruten-konsernet oppretter to nye enheter. En skal drive rutetrafikken mellom Bergen og Kirkenes, den andre skal drive ekspedisjonscruise-virksomheten.

De to enhetene skal hete Hurtigruten Norge og Hurtigruten Expeditions.

Ifølge konsernsjef Daniel Skjeldam i Hurtigruten Group handler omorganiseringen om å rigge konsernet for fremtiden.

– Den nye organiseringen staker ut kursen for videre vekst og utvikling både for rutetrafikken langs norskekysten og ekspedisjonscruise. Dette sikrer enda skarpere fokus og enda tydeligere skille mellom to helt unike produkter og konsepter, sier han i en pressemelding.

I meldingen står det at arbeidet med fremtidig omorganisering av konsernet startet før pandemien.

Hurtigruten Norge skal fokusere på norskekysten, og fra 2021 vil selskapet drive sju spesialbygde lavutslippsskip i rutetrafikken mellom Bergen og Kirkenes. Det er ennå ikke ansatt noen administrerende direktør for den nye enheten.

Asta Lassesen blir administrerende direktør for Hurtigruten Expeditions, med en flåte på minst åtte små, spesialbygde ekspedisjonsskip.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 45 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse