Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
03 januar 2022 22:26
Del på Facebook
Politiets krimteknikere jobber på stedet etter at en mann i 20-årene døde etter en klemulykke 1. nyttårsdag. Arbeidsulykken fant sted på Salmars anlegg på Kverva. Foto: Ronny Teigås / NTB
Politiets krimteknikere jobber på stedet etter at en mann i 20-årene døde etter en klemulykke 1. nyttårsdag. Arbeidsulykken fant sted på Salmars anlegg på Kverva. Foto: Ronny Teigås / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Sjøfartsdirektoratet vil gjennomføre tilsyn på servicefartøyet Multi Vision etter en dødsulykke på Frøya i helgen. Havarikommisjonen skal også granske ulykken.

– Vi vil gjennomføre tilsyn på fartøyet tirsdag 4. januar og har hatt en dialog rundt dette med rederiet. Dette er en trist sak, og det har derfor også vært viktig å ha en god dialog før gjennomføring av tilsyn, sier Alf Tore Sørheim, avdelingsdirektør for operativt tilsyn i Sjøfartsdirektoratet, i en pressemelding.

Målet med tilsynet er å få et bedre innblikk i hva som har skjedd, ifølge direktoratet. De vil også bistå Statens havarikommisjon for transport ved behov i deres gransking av ulykken.

Rederiet varslet Sjøfartsdirektoratet om hendelsen lørdag og vil også sende inn ulykkesrapport som en del av oppfølging av hendelsen.

Arbeidsulykken fant sted på Salmars anlegg på Kverva. Mannen ble klemt mellom en båt og kaia. Han ble først betegnet som alvorlig skadd og senere som kritisk skadd, før han ble bekreftet omkommet av AMK.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse