Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Steinar Melby
Artikkel
25 februar 2022 12:14
Del på Facebook
Ordfører i Molde, Torgeir Dahl. Foto: Berit Roald / NTB
Ordfører i Molde, Torgeir Dahl. Foto: Berit Roald / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ordfører Torgeir Dahl sier til RBnett at han og hans delegasjon hadde håpt å bli møtt mer profesjonelt og med forståelse, etter at han og varaordfører Odd Helge Gangstad (Sp) og gruppeleder Frank Ove Sæther (Molde Ap ).møtte statssekretær Truls Wickholm i Arbeids- og inkluderingsdepartementet i går, torsdag 24. februar 2022.

På spørsmål fra RBnett om møtet hadde noen som helst nytte, svarer Torgeir Dahl at det var ingen respons fra statssekretæren og departementet, men mente det kanskje ville vært en forskjell hvis de hadde fått møtt ministeren, Hadia Tajik, og ikke det nest beste, statssekretæren.

Bakgrunnen for at møtet  var beslutningen om å flytte 90 Nav-arbeidsplasser i Molde til et felleskontor for Nav Arbeid og Ytelse i Kristiansund. Dahl hadde tidligere bedt om et møte med Hadia Tajik. Før dette møtet kunne finne sted, falt beslutningen om å samle NAV Arbeid og NAV Ytelse i Kristiansund. Imidlertid ville Dahl fremdeles møte Tajik. Dette gikk i vasken etter at flyet fra Molde til Oslo ble kansellert og møtet ble utsatt til i går, hvor de kun fikk møte statsrådens statssekretær.

Forståelse for at Tajik ikke kunne møte

Ordfører Dahl sa også til Rbnett at at han hadde forståelse for at Hadia Tajiks sak om pendlerbolig gjorde det vanskelig for henne å møte Moldes delegasjon.

Flere arbeidsplasser uten intern konkurranse

Delegasjonen fra Molde kommuniserte også at de ønsket tilført flere statlige arbeidsplasser uten at det ble intern konkurranse mellom dem vi hadde i eget fylke.

– Det var viktig for oss å få fram at vi trenger flere arbeidsplasser både i Molde og Kristiansund. Vi er lei av at Molde og Kristiansund blir satt opp mot hverandre, sa Torgeir Dahl til Rbnett.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse