Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
24 august 2023 08:26
Del på Facebook
Det gikk godt for Norwegian i andre kvartal, som tjente over 500 millioner kroner. Foto: Paul Kleiven / NTB
Det gikk godt for Norwegian i andre kvartal, som tjente over 500 millioner kroner. Foto: Paul Kleiven / NTB

I andre kvartal i 2023 hadde Norwegian et driftsresultat på 651 millioner kroner. Resultatet før skatt ble 538 millioner kroner.

– Kvartalet har vist at vi er godt satt opp for å øke kapasiteten og levere solid operasjonell drift som et av de beste flyselskapene på punktlighet og regularitet i Europa, sier konsernsjef Geir Karlsen i en pressemelding.

Annonse
Annonse

I april, mai og juni hadde Norwegian 5,6 millioner passasjerer, som er en oppgang fra samme periode i fjor da flyselskapet hadde 5 millioner passasjerer.

Selskapet økte kapasiteten før sommeren, noe som ført til at produksjonen var 44 prosent høyere enn i det foregående kvartalet. I mai ble selskapet kåret til Europas mest punktlige flyselskap av analysebyrået Cirium.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

– Kvartalet har vist at vi er godt satt opp for å øke kapasiteten og levere solid operasjonell drift som et av de beste flyselskapene på punktlighet og regularitet i Europa, sier konsernsjef Geir Karlsen i Norwegian.

Norwegian ble nylig tildelt en eksklusiv flyavtale med forsvarssektoren, en milliardkontrakt som innebærer blant annet flere nye ruter. I sommer ble det også kjent at Norwegian kjøper flyselskapet Widerøe.

Selskapet har i 2023 også inngått flere partnerskap, blant annet med Norsk e-Fuel, som skal dekke en femdel av Norwegians behov for fossilfritt drivstoff innen 2023. Og i juni gikk selskapet sammen med Strawberry, tidligere Nordic Choice Hotels, for å etablere et felles selskap for ulike fordelsprogrammer.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse