Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
17 mars 2024 15:04
Del på Facebook
Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (sittende) ble gjenvalgt uten problemer, og heller ikke rundt Trond Giske (t.v.) ble det særlig bråk under Trøndelag Aps årsmøte. Den lattermilde tredjeparten i bildet er næringsminister og gjestetaler Jan Christian Vestre. Foto: Terje Bendiksby / NTB
Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (sittende) ble gjenvalgt uten problemer, og heller ikke rundt Trond Giske (t.v.) ble det særlig bråk under Trøndelag Aps årsmøte. Den lattermilde tredjeparten i bildet er næringsminister og gjestetaler Jan Christian Vestre. Foto: Terje Bendiksby / NTB

Tross at det på forhånd var skrevet mye om uroen i Trøndelag Arbeiderpartiet, ble det aldri noe bråk på årsmøtet søndag.

Det mest oppsiktsvekkende som skjedde, var vedtaket om å gå mot regjeringens planer om elektrifisering av Draugen og Njord-feltene ute i Norskehavet, skriver Adressas politiske redaktør Siv Sandvik.

– Ellers gikk det fredelig for seg. Det ble ingen personkamper.

Flere punkter var ventet av både lokale og nasjonale kommentatorer å skape strid under årsmøtet, særlig knyttet til Trond Giske og hans sjanser i stortingsnominasjonen i Sør-Trøndelag.

Forslaget om å la alle kommunelag få minimum én delegat på nominasjonsmøtet ble imidlertid vedtatt uten kontroverser, og den forhåndsvarslede striden om leder for nominasjonskomiteen ble løst ved å utvide komiteen.

Annonse
Annonse

Dermed ble Roar Aas leder i tråd med innstillingen, og Giske-allierte Pål Sture Nilsen, leder for Trondheim Arbeiderparti, fikk en ekstra plass.

Samtidig ble helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol gjenvalgt som fylkesleder uten problemer og til stående applaus fra salen, skriver Trønder-Avisa. Kjerkol har ledet Trøndelag Ap siden 2020.

Fylkeslagets ledelse ble også valgt helt i tråd med styrets innstilling.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse