Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Per Helge Pedersen
Artikkel
03 juli 2018 16:17
Del på Facebook
Per Helge Pedersen, fast skribent
Per Helge Pedersen, fast skribent
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Jeg fatter ikke hvorfor SAS for lengst ikke har kastet skandaleselskapet Cityjet ut av sitt rutenett. Helt siden dette selskapet satte sine fly i trafikk har det vært usedvanlig mange kanselleringer eller forsinkelser. Er det et lite vindpust fra gal retning betyr det overflygninger i Kristiansund. Det er ellers noe fundamentalt galt når mange mennesker må reise kvelden før for å rekke møter og avaler. Troverdigheten til Cityjet er tynnslitt – og det går selvsagt også ut over SAS sitt renomme.

Jeg har selv opplevd problemene

Jeg har selv opplevd problemene (mange ganger) – og nå opplever jeg en ny forsinkelse. Jeg skriver dette mens jeg venter på Gardermoen på vei til Kristiansund. Flyet skulle gå kl. 13.45. Nå er ny tid 15.55. Om det går da skal bli spennende å se.  Når problemene begynner å bli regelen er det noe som er alvorlig galt. En av de viktigste årsakene til problemene oppgis å være mannskapsmangel!!!

Jeg vet ikke ha Kristiansund kommune eller Kvernberget Vekst har gjort, men dette går jo selvsagt også utover Kvernberget sitt gode rykte. At Kvernberget taper trafikk på grunn av dette, er hevet over tvil.

Nå må noen reagere

Noen ansvarlige mennesker/myndigheter bør snart ta et initiativ for å finne en bedre løsning enn det vi har i dag. Disse stadige kanselleringene/forsinkelsene koster dyrt både for den som reiser, for den som henter eller bringer, for mange andre, for samfunnet og selvsagt for de berørte flyselskapene.

Men kanskje slipper de ansvarlige i flyselskapene for billig unna. Når man har tatt på seg et samfunnsoppdrag da må man også følge opp. 

Hvem betaler utgiftene?

Det er ikke tvil om at alle problemene påfører mange utgifter. For min egen del får jeg selvsagt en tilleggsregning når jeg skal hente ut bilen min fra langtidsparkeringen på Kvernberget. Det er småpenger i forhold til alle tap og bryderier får for dem som skal reise videre, men likevel. Sure penger er det uansett.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

@Terje SundsbøFor å hjelpe på, dekan godt simulere ein pris på 150 for personbil og kompensere med tilsvarand naudsynt takst for ...
@Terje SundsbøKortversjonen er at du ikkje evner å sette opp regnestykket basert på økonomiske fakta. 
@Geir Ole SætremyrKortversjonen er at du ikke kan forklare hvorfor dine fantasitall for bompengene på Kjerringsundet blir så mye større enn på ...
Bergtor Roald Opsett 1 dager siden «Nordstjernen» – en historisk hurtigrute fra 1956
Seilte som deksgutt, sommer 1969. Gode minner, og spesielle minner. Deksstilling passet ikke for meg. Sommer 1975, seilte jeg som Motormann ...
@Terje SundsbøDer er ikkje behov for å avklare forskjellen opp mot Nordøyvegen. Det som er interessant er finansieringsmodellen for Kjerringsundet med ...
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at lånene skal nedbetales, både for Nordøyvegen og Kjerringsundet. Ingen kan betvile størrelsen på bompengene på Nordøyvegen. ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse