Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Foto: Løken / Wikimedia Common
Foto: Løken / Wikimedia Common
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

I denne perioden har det skjedd et stort skifte i toppledelsen på Fylkeshuset i Molde. Et så stort skifte av ledere på få år, som det sannsynligvis ikke finnes maken til.

Den øverste administrative ledelse er fornyet, og nye personer er allerede på plass, eller vil bli erstattet innen rimelig tid.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

De ledere som er/blir skiftet ut av naturlig avgang, pensjonering eller andre årsaker er: Fylkeskommunedirektør, Juridisk sjef. Økonomisjef, Fylkesplansjef, Kontrollsjef, Bygg og eiendomssjef, og Samferdselsdirektør.

Samtidig har vi hatt 2 fylkesordførere, 3 fylkesvaraordførere, og hele kontrollutvalget er også blitt skiftet ut, alt dette på få år.

Når nærmest hele den administrative toppledelsen er fornyet, passer det bra at en også får inn en ny politisk ledelse etter valget.

Annonse
Annonse

Det har vært 12 år med venstrevridd politikk fra fylkeskommunen, derfor er det tid for at Arbeiderpartiet og Senterpartiet med følge får avløsning. Det fortjener innbyggerne i Møre og Romsdal, for vi må tross alt leve i 2 år til med den verste og mest næringsfientlige regjering i manns minne.

Fremskrittspartiet er klar til å ta over. Vi har vært tydelige i opposisjon, og alltid fremmet eget alternativt budsjett som ikke ville gått ut over de primære tjenestene til fylkeskommunen. Fremskrittspartiet setter videregående skoler, fylkesveger og fergedrift høyt. Når det skal strammes inn på driften til fylkeskommunen, må man se på den samla aktiviteten. Det er alt for lett å kutte på skole og samferdsel, men når det gjelder byråkratiet og andre saker som det er kjekt å styre med, ser det ut for at det aldri mangler midler.

Det er bebudet reduksjon i investeringer innen bygg og anlegg, og dermed vil det naturligvis bli mindre bruk for administrative tjenester. Reduksjon gjennom naturlig avgang må gjøres for å holde den fylkeskommunale skuta flytende.

Folk flest kan være trygg på at Fremskrittspartiet vil drive en ansvarlig politikk, der tjenester direkte til folket skal være det viktigste. Fremskrittspartiet vil redusere offentlige inngrep, og heller spille på lag med folk flest, næringsliv og kommuner.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse