Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Lill-Kristin Fahle
Kronikk
16 april 2020 09:58
Del på Facebook
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Gårsdagen var en fin dag i en annerledes tid. Måtte innom en tele/mobil-butikk for å kjøpe ny lader til mobilen før en to meters avstand, ingen berørings-kaffe med Anne-mi.

Lykkelig etter etterlengtet sosialt påfyll og masse latter ramler jeg inn med posene mine hjemme og det plinger inn en sms i det jeg åpner døra. Litt glad og spent (en kan aldri vite) åpner jeg meldinga.

Det er fra Mobil/tele-sjappa:

img 8428

Altså, er det MULIG. Dette har skjedd meg før, dog med andre bedrifter og jeg synes det er sprett hakke irriterende .Jeg er blitt gammel og sær og ønsker kun å få kjøpe mitt produkt i fred ? Men i mangel av noe annet å gjøre åpner jeg meldinga..

img 8445

Av en eller annen grunn (brakkesyke) fortsetter jeg å lese og tom for østrogen som jeg er får jeg lyst til å bite litt fra meg, så jeg fullførte undersøkelsen. Jeg holder alltid igjen på alternativet svært fornøyd , fordi for å oppnå den fra meg bør selger også finne en kur for kreft, samt sikre fred i midt-østen.

img 8434

Jeg svarte samvittighetsfullt og saklig, helt til jeg kom til fri-tekst feltet, og meg i fritekst når jeg er frustrert kan raskt bli en utfordring for mottagers mentale helse.

Jeg skulle inn for å kjøpe ny lader til mobilen min. Selgeren, et lite drops av en ung mann var særdeles oppmerksom og hyggelig. Ja faktisk så hyggelig at jeg i mitt stille sinn forbannet aldringsprosessen og angret på at jeg ikke hadde gjort noe med håret i det minste. Men jeg fikk formidlet mitt behov med å lade flere ting med samme lader. Han fram en dobbeldecker av en lader og fant ny kabel og sa noe om pakkeprisAkkurat her i prosessen hadde det gått opp for meg at jeg sikkert kunne vært hans mor og jeg så på han med andre briller. Han var fortsatt et drops, høflig og imøtekommende. Foreldrene hans kan klappe seg selv på skuldrene.

Men å selge meg en lader og en kabel er ærlig talt ikke rakettforskning.

Jeg var meget fornøyd med besøket helt til jeg kommer hjem og mottar et gnagsår av en sms. En ting er denne merkelige prosedyren med å mase på sms, men jeg tenker også på hva dere utsetter selgeren(e) for. I denne overvåkningstid kommer det helt sikkert opp for dere hvem selger er. Hadde jeg fått skikkelig dårlig service skulle jeg alltids tatt kontakt med rette vedkommende. Jeg undres rett og slett over dette fenomenet og hvorfor dere ikke har klart å følge opp at jeg ikke ønsker å delta i spørreundersøkelser kun fordi jeg har vært innom å kjøpt et deksel. Jeg gjentar, selger og produktet var strålende. Ikke dere som avgjør at kunde skal foreta en dybdeanalyse av handelen i ettertid.

Takk for meg

For ca 10 år siden ble jeg rammet av en subaraknoidal hjerneblødning. Dramatikk, ferden gikk fra Herman Døhlens til st.Olavs hospital og med den ypperste kunnskap og kompetanse fra begge steder (poeng; lokalsykehus) gikk dette meget bra. og HER kunne det kanskje vært passende med et par sms’r i etterkant.

  • Hva synes du om innstillingen til ambulansepersonalet som hentet deg
  • Hvordan opplevde du runden i CT-maskina og radiologen som kjente deg godt fra før som greide å holde maska til tross for at hun så på bildene at her var det fare på ferde
  • Tiden det tok før du fikk hjelp av en lege
  • Serviceinnstillingen ombord i ambulanseflyet
  • Teamet på st. Olavs forståelse av mitt behov
  • Løsningen nevnte team anbefalte og ikke minst foretok
  • Informasjonen jeg fikk av alle fra lokalsykehuset til nevrokirurgen på st.Olavs om relavante produkter og tjenester
  • Og sist men ikke minst om nattsøster Vigdis og hennes noe radikale innstilling til små doser morfin

Det ville vært så uendelig mer relevant..

Avslutningsvis vil jeg takke alle, nå viser vi solidaritet i praksis folkens. Det er surrealistiske dager vi er i. Husk avstand, håndvask og hensyn. Dugnaden er snart over.

Stay close, see you on the flip side

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 15 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøEg tar det for gitt at du har lest Klimautvalet sine 9 siderrs rapport om samferdsel. Der står det i ...
Geir Ole Sætremyr 22 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøJa det er Stortinget sitt privilegium å sette inn tiltak slik at Noreg når sine klimamål. Og det er ikkje ...
Terje Sundsbø 42 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Hans-Peter KaaresenSamferdsel prioriteres først av alt hos fylkespolitikerne – gratis ferge før skoler. Uten Møreaksen må fylket fortsatt drifte 2 ...
Terje Sundsbø 46 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrMiljøvennlig mobilitet betyr tilrettelegging for elbiler i distriktene – hvor offentlige transportmidler aldri kan bli et tilfredsstillende alternativ, verken økonomisk ...
Terje Sundsbø 47 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDet er Stortinget sitt privilegium å prioritere, herunder også hvordan de vil forsøke å nå klimamål. Slik som å redusere ...
Hans-Peter Kaaresen 15 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse