Annonse
Lill-Kristin Fahle
Kronikk
Lill-Kristin Fahle
16 april 2020 09:58
Del på Facebook
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Gårsdagen var en fin dag i en annerledes tid. Måtte innom en tele/mobil-butikk for å kjøpe ny lader til mobilen før en to meters avstand, ingen berørings-kaffe med Anne-mi.

Lykkelig etter etterlengtet sosialt påfyll og masse latter ramler jeg inn med posene mine hjemme og det plinger inn en sms i det jeg åpner døra. Litt glad og spent (en kan aldri vite) åpner jeg meldinga.

Det er fra Mobil/tele-sjappa:

img 8428

Altså, er det MULIG. Dette har skjedd meg før, dog med andre bedrifter og jeg synes det er sprett hakke irriterende .Jeg er blitt gammel og sær og ønsker kun å få kjøpe mitt produkt i fred ? Men i mangel av noe annet å gjøre åpner jeg meldinga..

img 8445

Av en eller annen grunn (brakkesyke) fortsetter jeg å lese og tom for østrogen som jeg er får jeg lyst til å bite litt fra meg, så jeg fullførte undersøkelsen. Jeg holder alltid igjen på alternativet svært fornøyd , fordi for å oppnå den fra meg bør selger også finne en kur for kreft, samt sikre fred i midt-østen.

img 8434

Jeg svarte samvittighetsfullt og saklig, helt til jeg kom til fri-tekst feltet, og meg i fritekst når jeg er frustrert kan raskt bli en utfordring for mottagers mentale helse.

Jeg skulle inn for å kjøpe ny lader til mobilen min. Selgeren, et lite drops av en ung mann var særdeles oppmerksom og hyggelig. Ja faktisk så hyggelig at jeg i mitt stille sinn forbannet aldringsprosessen og angret på at jeg ikke hadde gjort noe med håret i det minste. Men jeg fikk formidlet mitt behov med å lade flere ting med samme lader. Han fram en dobbeldecker av en lader og fant ny kabel og sa noe om pakkeprisAkkurat her i prosessen hadde det gått opp for meg at jeg sikkert kunne vært hans mor og jeg så på han med andre briller. Han var fortsatt et drops, høflig og imøtekommende. Foreldrene hans kan klappe seg selv på skuldrene.

Men å selge meg en lader og en kabel er ærlig talt ikke rakettforskning.

Jeg var meget fornøyd med besøket helt til jeg kommer hjem og mottar et gnagsår av en sms. En ting er denne merkelige prosedyren med å mase på sms, men jeg tenker også på hva dere utsetter selgeren(e) for. I denne overvåkningstid kommer det helt sikkert opp for dere hvem selger er. Hadde jeg fått skikkelig dårlig service skulle jeg alltids tatt kontakt med rette vedkommende. Jeg undres rett og slett over dette fenomenet og hvorfor dere ikke har klart å følge opp at jeg ikke ønsker å delta i spørreundersøkelser kun fordi jeg har vært innom å kjøpt et deksel. Jeg gjentar, selger og produktet var strålende. Ikke dere som avgjør at kunde skal foreta en dybdeanalyse av handelen i ettertid.

Takk for meg

For ca 10 år siden ble jeg rammet av en subaraknoidal hjerneblødning. Dramatikk, ferden gikk fra Herman Døhlens til st.Olavs hospital og med den ypperste kunnskap og kompetanse fra begge steder (poeng; lokalsykehus) gikk dette meget bra. og HER kunne det kanskje vært passende med et par sms’r i etterkant.

  • Hva synes du om innstillingen til ambulansepersonalet som hentet deg
  • Hvordan opplevde du runden i CT-maskina og radiologen som kjente deg godt fra før som greide å holde maska til tross for at hun så på bildene at her var det fare på ferde
  • Tiden det tok før du fikk hjelp av en lege
  • Serviceinnstillingen ombord i ambulanseflyet
  • Teamet på st. Olavs forståelse av mitt behov
  • Løsningen nevnte team anbefalte og ikke minst foretok
  • Informasjonen jeg fikk av alle fra lokalsykehuset til nevrokirurgen på st.Olavs om relavante produkter og tjenester
  • Og sist men ikke minst om nattsøster Vigdis og hennes noe radikale innstilling til små doser morfin

Det ville vært så uendelig mer relevant..

Avslutningsvis vil jeg takke alle, nå viser vi solidaritet i praksis folkens. Det er surrealistiske dager vi er i. Husk avstand, håndvask og hensyn. Dugnaden er snart over.

Stay close, see you on the flip side

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 2 dager siden Skremmende fremtidsscenario
Bra innlegg. Valg til neste år, da gjelder det.
Terje Sundsbø 3 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
Hvor lenge kan motstanderne av Møreaksen skjule kostnadene med fortsatt ferge? "Når fergene avløses av Møreaksen frigis enorme mengder strøm, ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Arne AlmaasFakta er bedre enn fabler, spesielt i diskusjoner om samferdsel. Dine metaforer om elefanter kommer vi ingen vei med. Spesielt ...
Arne Almaas 4 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Terje SundsbøDet eneste jeg ønsker å kommentere er at det ikke er vits i å kommentere dialogene du og RR har ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Arne AlmaasKommentarfeltet benyttes til å diskutere momenter til artikkelen, ikke til å presentere nyheter. Hva er det i artikkelen du ønsker å ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
Høyre prioriterer Fergefri E39 Møreaksen: https://www.smp.no/meninger/leserinnlegg/i/8qxqed/hoeyres-prioriteringer-i-nasjonal-transportplanEr det noen privatpraktiserende fogderipolitikere i Høyre Møre og Romsdal som våger å tale Erna ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse