Det er ikke tvil om at mobiltelefonen har revolusjonert verden. Men det er også en bakside. Det kan man sikkert oppleve både i privatlivet og i yrkeslivet. For mange håndverkere må mobiltelefonen ofte føles som en pest og plage. De blir stadig avbrutt i arbeidet.
For dem som skal betale regningen, kan de mange telefonsamtalene som kommer til håndverkerne gjennom hele dagen, føre til ekstra kostnader.
Koster flesk
I den siste tiden har vi hatt mange håndverkere i huset vårt i Spania i forbindelse med ulike jobber. Men selv profesjonelle håndverkere blir stadig avbrutt med telefoner. Heldigvis har vi fast pris på de jobbene som utføres. Men at alle telefonsamtalene koster flesk er hevet over tvil.
På den annen side er selvsagt mobiltelefonen viktig også for håndverkere som kan få avklart saker på en rask og effektiv måte. Men når det ringer hele dagen må man spørre om alle samtalene er like nødvendige.
Avtalt tid?
Ellers blir man selvsagt oppgitt over all ventetiden. Man avtaler at en håndverker skal komme til en bestemt tid, men veldig ofte kommer håndverkeren ikke som avtalt. Mange har opplevd å vente i timevis på at håndverkere skal komme eller på at varer skal bli levert til huset. Dette har også vi opplevd, men ved å bruke seriøse aktører går det som regel greit.
Ved å bruke seriøse aktører vet vi også at jobben blir utført profesjonelt og riktig. Dette gjelder så vel i Norge som i Spania eller i andre land for den saks skyld.
Vi brukte et profesjonelt selskap da vi ikke montert en ny sikkerhetsdørs. Den ble levert som avtalt.
Nå har vi nettopp fått levert og montert et nytt IKEA-kjøkken i huset vårt i Spania. Her har alt gått på skinner. Vi er veldig fornøyd med den jobben som er utført – og vi er meget fornøyd med sluttresultatet. På IKEA-kontoret i Torrevieja fikk vi også en veldig flott service. Den løsningen som ble foreslått for oss var gjennomtenkt og veldig praktisk.
Jeg får vel ta en telefon til IKEA-konsulenten som har planlagt et flott nytt kjøkken. Det samme må jeg gjøre til han som monterte kjøkkenet. Men jeg ser ikke bort fra at noen vil irritere seg over disse to telefonsamtalene. Men det er jo hyggelig å kunne takke for en god jobb.