Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
21 oktober 2020 11:37
Del på Facebook
Kristiansund kommune gjør seg klar til vinter og brøytesesong. Foto : Kurt Helge Røsand
Kristiansund kommune gjør seg klar til vinter og brøytesesong. Foto : Kurt Helge Røsand
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det går mot vinter og Kristiansund kommune har lagt en plan for skilting av ekstraordinært parkeringsforbud i brøytesesongen 2020–2021.

– I forbindelse med forestående vinter og brøytesesong vil vi også i år skilte ekstraordinært parkeringsforbud i enkelte gater for å lette vintervedlikeholdet av kommunale veier, skriver kommunen.

Kommunen skriver at de ser an været før skiltene blir plassert ut, men påpeker at innbyggerne må forvente at skilt blir satt opp uten nærmere varsel.

I henhold til parkeringsforskriftens § 25 har fører og eier av motorvogn undersøkelsesplikt: «På parkeringsplass på offentlig ferdselsåre må fører og eier av motorvognen senest 24 timer etter at parkeringsregulerende skilt er satt opp, rette seg etter skiltet.»

Følgende strekninger vil i første omgang bli skiltet med parkering forbudt, men endringer vil kunne tilkomme hvis behovet skulle tilsi dette, skriver kommunen.

Kirklandet:

  • Mestergata (begge sider mellom Fløyveien og Sveggaveien)
  • Tollinspektør Flors gate (sørside mellom Hagbart Brinchmanns vei og Flintegata)
  • Hans Neeraas gate (nordside)
  • Politimester Bendixens gate (nordside mellom Johan P. Clausens gate og Tempoveien)

Gomalandet:

  • Mellomveien (nordside)
  • Ulrik Olsens vei (deler av sørside)
  • Gomaenga (begge sider deler av gaten)

Nordlandet:

  • Riskeveien (del av nordside)

Frei:

  • Skolevegen (nordvestsiden mellom Rensvik barnehage og Einerskaret)

Kirklandet

Frei 1024x764

Gomalandet

Nordlandet 1024x704

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøTallmaterialet viser enkelt og greitt, kaste gode kroner etter dårlige.Du kan også ta med Senterpartiet i denne form for unnamanøver. ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrFor det første: Siden investeringsmidler er den knappe faktoren, må en ta hensyn til både netto samfunnsnytte og investeringskostnadene, dvs. ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøVi kan godt bruke samfunnsnytte pr investert kron, men bare i kombinasjon med samfunnsnytte i kroner. Det er trass alt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrNår investeringsmidler er den knappe faktoren, så må en foreta rangering pr. knapp faktor. Eksempelvis netto samfunnsnytte pr. investert krone. ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøEg veit ikkje kva gjenståande spørsmål du ikkje har fått svar på.Dersom det gjel sparte CO2 utslepp frå ferga til ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøKva er feil I mi analyse?Eg har dokumentert det KS2 rapporten sei om namfunnsnytten er i kroner. KS2 snakkar ikkje ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse