Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
31 oktober 2020 09:05
Del på Facebook
Erling Braut Haaland er dypt imponert over hvor god Zlatan Ibrahimovic fortsatt er i en alder av 39 år. Selv har han banket inn 23 mål på 26 kamper for Borussia Dortmund i 2020. Foto: Gregorio Borgia / AP / NTB
Erling Braut Haaland er dypt imponert over hvor god Zlatan Ibrahimovic fortsatt er i en alder av 39 år. Selv har han banket inn 23 mål på 26 kamper for Borussia Dortmund i 2020. Foto: Gregorio Borgia / AP / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Erling Braut Haaland (20) sliter med å forstå hvordan Zlatan Ibrahimovic (39) fortsatt herjer på øverste nivå.

Det var flere som stusset da Ibrahimovic ved inngangen til 2020 byttet ut MLS-fotballen i USA med comeback i AC Milan og Serie A. Hadde svensken mer å gi toppfotballen i en av verdens beste ligaer?

18 mål på 26 kamper sier sitt. Mannen som nesten er dobbelt så gammel som Haaland, er igjen blitt en helt sentral spiller på San Siro.

– Det er galskap. Zlatan er 39 år gammel, og han er så bra som dette, sier Haaland til ESPN.

Unikt

Ibrahimovic ligger øverst på toppscorerlista i Italia. Han har seks mål på tre seriekamper så langt denne sesongen.

– Den mannen er ikke normal, legger Haaland til.

Norges storscorer har selv fått en fin start på høsten i Borussia Dortmund. I Bundesliga står han med fem mål på like mange kamper, og i mesterligaen er det blitt to scoringer i klubbens to første gruppekamper.

0,89 vs. 0,69

Siden overgangen til Dortmund i januar har Haaland gjort 23 scoringer på 26 oppgjør. Det gir et snitt på nesten 0,89 mål per kamp, mens Ibrahimovic har 0,69 i 2020.

Neste oppgave for Haaland er lørdagens bortemøte med Arminia Bielefeld. Dagen etter risikerer Udinese å få merke den store Zlatan-effekten. AC Milan har ikke vært blant Serie As fire beste siden 2013, men topper nå tabellen med 13 av mulige 15 poeng etter fem kamper.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse