Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Når Kristiansund skulle gjenoppbygges etter krigen var Kaibakken utgangspunktet for den videre planleggingen av gatenettet.
Kaibakken ble bygd fremtidsrettet med to kjørefelt i begge retninger. Fra Piren var det utsikt til Nordsundbrua og Tustnafjellene. Piren hadde vært anløpssted for sundbåtene og fjordbåtene. Sundbåten trafikkerer fortsatt ut fra Piren. Bildet øverst er fra august 2021 mens bildet under er fra tidlig på 1950-tallet. De viser at Kaibakken er en viktig del av Gjenreisningsbyen Kristiansund.
@Geir Ole SætremyrDu har ennå ikke fått med deg at jeg diskuterer KS2-rapporten, og utsagnene fra den? Referansegrunnlaget er like usikkert i KS2-rapporten ...
@Geir Ole SætremyrHvis det er svært få referanseprosjekt som kan verifisere kostnadskalkylene fra SVV, så gjelder jo det samme også for KS2-rapporten. ...
@Terje SundsbøKS2 rapporten uttaler eksplisitt at der er svært få referanseprosjekt som kan verifisere kostnadskalkylene frå SVV som ligg til grunn ...
Alt stoff som leveres til KSU.NO evalueres av redaksjonen som forbeholder seg retten til å forkorte innsendt tekst. Leser- og debatt-innlegg honoreres ikke. KSU.NO har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider det lenkes til. Innholdet er beskyttet etter åndsverkloven. Kopiering av materiale fra KSU.NO for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale. Redaksjonelt arbeid, tilrettelegging, drift og videreutvikling utføres av NettStudio AS.
Liker du KSU.NO? Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle! Vipps valgfritt beløp til 614043 Tusen takk!