Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Når Kristiansund skulle gjenoppbygges etter krigen var Kaibakken utgangspunktet for den videre planleggingen av gatenettet.
Kaibakken ble bygd fremtidsrettet med to kjørefelt i begge retninger. Fra Piren var det utsikt til Nordsundbrua og Tustnafjellene. Piren hadde vært anløpssted for sundbåtene og fjordbåtene. Sundbåten trafikkerer fortsatt ut fra Piren. Bildet øverst er fra august 2021 mens bildet under er fra tidlig på 1950-tallet. De viser at Kaibakken er en viktig del av Gjenreisningsbyen Kristiansund.
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
@Anne Mari SandshamnFøyer seg inn i en lang rekke av tilsvarende........."Pompel og Pilt" fortsetter som bidragsytere i underholdningsbransjen. Teoriene deres er det ...
Rasmuss >Rassmussen og Terje Sundsbø påstår følgende sitat, kopiert direkte fra leserinnlegg : " Det finnes flere ferdige fergeavløsningsprosjekter både ...
Alt stoff som leveres til KSU.NO evalueres av redaksjonen som forbeholder seg retten til å forkorte innsendt tekst. Leser- og debatt-innlegg honoreres ikke. KSU.NO har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider det lenkes til. Innholdet er beskyttet etter åndsverkloven. Kopiering av materiale fra KSU.NO for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale. Redaksjonelt arbeid, tilrettelegging, drift og videreutvikling utføres av NettStudio AS.
Liker du KSU.NO? Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle! Vipps valgfritt beløp til 614043 Tusen takk!