Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
10 januar 2023 10:29
Del på Facebook
Over halvparten, 54 prosent, av redningsoppdragene i fjor ble gjort i høysesongen fra 1. mai til 1. september. Her ser vi  Redningsskøyta RS «Stormbull» med kystvaktskipet W341 K/V Bergen i bakgrunnen under øvelsen SCOPE 2017. Foto: Vidar Ruud / NTB
Over halvparten, 54 prosent, av redningsoppdragene i fjor ble gjort i høysesongen fra 1. mai til 1. september. Her ser vi  Redningsskøyta RS «Stormbull» med kystvaktskipet W341 K/V Bergen i bakgrunnen under øvelsen SCOPE 2017. Foto: Vidar Ruud / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Redningsselskapet reddet 22 liv og berget 72 fartøy i løpet av fjoråret. Redningsskøytene gjennomførte over 8.000 oppdrag i fjor.

Til sammen gjennomførte Redningsselskapets 54 fast og frivillig bemannede redningsskøyter 8.207 oppdrag gjennom 2022. Det er en nedgang på 8 prosent fra rekordåret 2021, da Redningsselskapet gjennomførte 8.933 oppdrag.

– I fjor hadde vi en liten nedgang etter en rekordsommer på vannet i 2021. Våre faste og frivillige mannskaper bisto i 2022 til en stabil og svært god beredskap langs norskekysten, sier Tobias Bang-Hansen, direktør for avdeling sjø i Redningsselskapet.

Fra 2020 er nedgangen på rundt 3 prosent.

Annonse
Annonse

Over halvparten, 54 prosent, av oppdragene i fjor ble gjort i høysesongen fra 1. mai til 1. september.

Juli var den travleste måneden med 1.558 oppdrag, noe som tilsvarer rundt 50 oppdrag daglig.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 dager siden Brobygging
Når fergeleiet flyttes ut fra sentrum av Molde, blir fortsatt ferge et enda dårligere alternativ. Hva sier folket på Vestnes ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøNo er "gjeldande " NTP i ferd med å gå ut på dato. Og, strekninga Ålesund til Molde er
@Geir Ole SætremyrMøreaksen er blant de høyest rangerte prosjektene basert på netto nytte pr. investert krone i gjeldende NTP. Få andre har ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøEg forstår at enkelte drøymer om å lese dette inn i dei signala som er gitt. Men, det er ikkje ...
@Geir Ole SætremyrSamferdselsministeren vil utrede om det kan bli en mindre økonomisk belastning om Møreaksen deles opp i flere trinn. Han ønsker ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse