Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
30 mars 2023 09:36
Del på Facebook
2022 endte med milliardoverskudd for Reitan Retail. Foto: Gorm Kallestad / NTB
2022 endte med milliardoverskudd for Reitan Retail. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Resultatene gikk noe ned i 2022 for Reitan Retail, som likevel kunne se seg fornøyd med nok et milliardoverskudd.

Driftsresultatet gikk noe ned i fjor med et resultat på 3,6 milliarder kroner sammenligned med 3,8 milliarder kroner året før, opplyser selskapet i en pressemelding.

Resultatet før skatt endte på 2,5 milliarder kroner mot 3,3 milliarder året før.

Rema 1000 Norge endte på tilnærmet like tall som året før. Butikkjeden hadde en omsetning på 47,4 milliarder kroner mot 47,6 milliarder året før. Samtidig falt driftsresultatet noe fra 1,8 milliarder kroner til 1,7 milliarder.

– Resultat er preget av normalisering etter covid-19, inflasjon, sterk konkurranse og investering i laveste pris, økt markedsandel og Norges største lavprisaktør, skriver selskapet.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse