Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
11 april 2023 17:08
Del på Facebook
37 gauper ble felt i kvotejakten på gaupe som varte fram til 31. mars. Foto: Heiko Junge / NTB
37 gauper ble felt i kvotejakten på gaupe som varte fram til 31. mars. Foto: Heiko Junge / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

37 gauper ble felt i kvotejakten som varte fram til 31. mars, viser tall fra Miljødirektoratet.

I alt kunne 51 gauper felles da det ble åpnet for jakt på gaupe i tre rovviltregioner fra 1. februar til 31. mars. Maksimalt 15 kunne være voksne hunndyr.

Tirsdag opplyser Miljødirektoratet at det ble felt totalt 37 gauper, 14 av disse var voksne hunndyr.

13 av gaupene ble felt i region 2 Sør-Norge, sju av disse voksne hunndyr. I tillegg ble ti gauper felt i region 3 tidligere Oppland og 14 i region 6 Trøndelag og Møre og Romsdal. Her var det henholdsvis ett og seks voksne hunndyr.

Kvotejakt er ordinær jakt hvor myndighetene fastsetter hvor mange dyr som kan felles.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse