Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
27 oktober 2023 23:29
Del på Facebook
– Dette er et viktig tiltak for å styrke samarbeidet med svensk politi, sier justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl (Sp). Foto: Emilie Holtet / NTB
– Dette er et viktig tiltak for å styrke samarbeidet med svensk politi, sier justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl (Sp). Foto: Emilie Holtet / NTB

Nå er det klart for første spadetak i byggingen av den felles norsk-svenske politistasjonen på grenselinjen mellom Norge og Sverige.

– Dette er et viktig tiltak for å styrke samarbeidet med svensk politi, sier justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl (Sp).

Halvparten av stasjonen blir i Norge og halvparten i Sverige.

– Jeg kommer til å gi Statsbygg i oppdrag å sette spaden i jorden på Magnormoen så fort som mulig, sier Mehl.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Når det nye bygget er ferdig, vil svensk politi flytte inn sammen med norsk politi.

– Det store, åpne kontor- og fellesområdet blir liggende i begge land, med grenselinjen i midten. Det gjør at norsk og svensk politi kan jobbe smartere og tettere sammen i kampen mot grensekryssende kriminalitet, sier justis- og beredskapsministeren.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse