Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
04 desember 2023 12:21
Del på Facebook
Foto: Steinar Melby / NettStudio
Foto: Steinar Melby / NettStudio

Fire kommuner får til sammen 1.351.000 kroner fra ordningen «Bærekraftig tettstedsutvikling», opplyser Møre og Romsdal fylkeskommune.

Det har et enstemmig kultur- og folkehelseutvalg vedtatt, skriver fylkeskommunen.

  • Surnadal kommune får 300.000 kroner til prosjektering av gangsamband mellom Skei sentrum og Svartvass-området
  • Giske kommune får 400.000 kroner til stedsanalyse og ideskisser for Valderhaugstrand med Skaret
  • Stranda kommune får 51.000 kroner til kartotek over gatemøbel
  • Hareid kommune får 600.000 kroner til stedsanalyse og mulighetsstudie for Hareid sentrum

Fylkestinget vedtok i desember 2021 at Møre og Romsdal fylkeskommune etablerer et program for bærekraftig by- og tettstedsutvikling med formål å gjøre byene og tettstedene i fylket mer attraktive og bærekraftige. Målgruppen for programmet er kommunene i fylket med virkeområde kommunesentrene og sentrene i de tidligere sammenslåtte kommunene.

Kommunene kan søke om tilskudd i samarbeid med andre aktører som for eksempel lag og foreninger, næringslivet blant annet. Kommunene kan få tilskudd på inntil 50 prosent av totalkostnaden til utredning og planlegging og en tredjedel av totalkostnadene til fysiske tiltak og opparbeidelse av offentlige møteplasser i sentrumsområde, skriver fylkeskommunen.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse