Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
02 april 2024 07:05
Del på Facebook
I fjor var det 4517 konkurser, ifølge Statistisk sentralbyrå. Det var en økning på 22 prosent fra året før. Foto: Gorm Kallestad / NTB
I fjor var det 4517 konkurser, ifølge Statistisk sentralbyrå. Det var en økning på 22 prosent fra året før. Foto: Gorm Kallestad / NTB

4500 bedrifter står i fare for konkurs, ifølge et analyseselskap. Konkursrisikoen øker i nesten alle bransjer, men byggebransjen er mest utsatt, ifølge selskapet.

– Det står dårligere til enn det har gjort på lenge, sier administrerende direktør Kari Mette Almskog i analyseselskapet Dun & Bradstreet til E24.

Data- og analyseselskapet lager hvert kvartal prognoser for konkursrisikoen de neste tolv månedene. De estimerer nå at det blir 4588 norske konkurser det neste året.

Det er en forverring på sju prosent sammenlignet med samme periode i fjor – og 13 prosent mer enn snittet de siste tre årene.

Annonse
Annonse

Det er bygg- og anleggsbransjen som har flest bedrifter i faresonen. Analyseselskapet estimerer at 956 selskaper i denne bransjen kan gå konkurs det neste året.

I fjor var det 4517 konkurser, ifølge Statistisk sentralbyrå. Det var en økning på 22 prosent fra året før.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 2 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøKorrekt.Uten Møreaksen vil eventuell frgeavkøysing bli eit fylkeskommunalt ansvar.Og, ein fylkeskommune uten økonomisk ryggrad til å gjennomføre dette etter den ...
Terje Sundsbø 5 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNei, hovedargumentet for Møreaksen er ikke fergefritt til Otrøya og Gossen. I dette innlegget fra Rasmussen viser han til at ...
Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet som er hovedargumentet frå di side er at Otrøya og Gosssen skal få fastlandssamband. Og det kan bare skje ...
Terje Sundsbø 19 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu sier at premisset for fergefri E39 er at det først og fremst skal legge til rette for fergeavløsning for ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse