Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Terje Holm, fast skribent
Artikkel
06 juni 2024 10:44
Del på Facebook
Cornelia Bæverfjord Roksvåg trives på det nye Sundbåt- og turistinfokontoret. Her viser hun fram noen av de nye postkortene sammen med Sundbåtboken. Foto: Terje Holm
Cornelia Bæverfjord Roksvåg trives på det nye Sundbåt- og turistinfokontoret. Her viser hun fram noen av de nye postkortene sammen med Sundbåtboken. Foto: Terje Holm

Gjennom noen artikler skal vi presentere postkortene med alle Sundbåtene med litt historikk hentet fra Sundbåtboken.

Sundbåten, verdens eldste kollektive transportmiddel i kontinuerlig drift siden 1876, har hatt en positiv utvikling de siste årene under ledelse av Arild Dybå-Eidem. Det har vært en stor økning i trafikken samt at de har videreutviklet Gripruta med «Kvikk».

Sundbåtselskapet har også etablert et kontor med turistinformasjon sentralt i Kaibakken. Her jobber Cornelia Bæverfjord Roksvåg, som har et hjerte for å markedsføre by’n oss. I lokalet er det samlet informasjon om sundbåthistorien og andre attraksjoner i Kristiansund.

Det er nå laget postkort med alle Sundbåtene fra 1876 fram til i dag, som det allerede har vært etterspørsel etter. Sundbåtboken, skrevet og tidligere utgitt av Sven Erik og Tor Olsen, kan man også få kjøpt her. De gjorde en grundig jobb med denne boken, som tar vare på en stolt historie.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

@Terje SundsbøFor å hjelpe på, dekan godt simulere ein pris på 150 for personbil og kompensere med tilsvarand naudsynt takst for ...
@Terje SundsbøKortversjonen er at du ikkje evner å sette opp regnestykket basert på økonomiske fakta. 
@Geir Ole SætremyrKortversjonen er at du ikke kan forklare hvorfor dine fantasitall for bompengene på Kjerringsundet blir så mye større enn på ...
Bergtor Roald Opsett 1 dager siden «Nordstjernen» – en historisk hurtigrute fra 1956
Seilte som deksgutt, sommer 1969. Gode minner, og spesielle minner. Deksstilling passet ikke for meg. Sommer 1975, seilte jeg som Motormann ...
@Terje SundsbøDer er ikkje behov for å avklare forskjellen opp mot Nordøyvegen. Det som er interessant er finansieringsmodellen for Kjerringsundet med ...
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at lånene skal nedbetales, både for Nordøyvegen og Kjerringsundet. Ingen kan betvile størrelsen på bompengene på Nordøyvegen. ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse