Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
12 mai 2018 00:27
Del på Facebook
Volkswagen må tilbakekalle et stort antall biler på verdensbasis. Foto: AP Photo/NTB scanpix
Volkswagen må tilbakekalle et stort antall biler på verdensbasis. Foto: AP Photo/NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Volkswagen tilbakekaller 410.000 biler på verdensbasis grunnet en sikkerhetsfeil. Norge er blant landene med berørte kunder, ifølge TV 2.

Kanalen referer til en pressemelding der firmaet skriver at den tyske bilprodusenten i løpet av de neste ukene kaller tilbake utgaver av Volkswagen Polo. Det samme gjelder biler av typen Seat Ibiza og Seat Arona, produsert av det Volkswagen-eide bilmerket Seat.

Årsaken er et problem med setebeltene til biler produsert i 2018.

– Vi tar sikkerhet på største alvor og vil ta kontakt direkte med kundene så snart vi har omfanget klart. Fabrikken venter på godkjenning av den tekniske løsningen, og vi kan kalle inn bilene det gjelder straks det er klart fra fabrikken, skriver Anita Svanes, kommunikasjonssjef i Volkswagen og Harald A. Møller AS, til TV 2.

Kanalen kjenner ikke til hvor mange biler i Norge som er rammet av produksjonsfeilen. Ifølge Volkswagen innebærer denne at det venstre setebeltet bakerst i bilen kan løsne i "enkelte situasjoner der setet i midten og det venstre setet brukes på samme tid".

Selskapet anbefaler sine kunder om å ikke benytte det midterste setet før feilen er reparert.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse