Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
29 november 2018 10:27
Del på Facebook
Illustrasjonsfoto: Erlend Aas / NTB scanpix
Illustrasjonsfoto: Erlend Aas / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Norske husholdningers gjeldsvekst falt fra september til oktober, men den totale innenlandske gjeldsveksten økte.

Tolvmånedersveksten i publikums innenlandske lånegjeld økte i oktober med 5,7 prosent, opp fra 5,5 prosent måneden før.

For husholdningenes del var imidlertid årsveksten 5,7 prosent i oktober, ned fra 5,8 prosent i september. Husholdningsgjelden utgjorde 3.434 milliarder kroner ved utgangen av oktober.

For ikke-finansielle foretak økte gjeldsveksten fra 5,1 til 5,8 prosent i samme tidsrom.

Publikums innenlandske lånegjeld var 5.673 milliarder kroner ved utgangen av oktober, ifølge tall fra Statistisk sentralbyrås (SSB) kredittindikatorstatistikk (KS) torsdag. Tallet omfatter gjeld hos husholdningene, ikke-finansielle foretak og kommuneforvaltningen.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse